בארץ

קרדיט: דוברות המשטרה

9 חודשים אחרי ההריסה: תחנת שדרות שאיבדה 8 שוטרים בטקס החלפת מפקד

טקס חילופי מפקד תחנת משטרה מרגש התקיים היום בשדרות. העיר שספגה מכה כואבת במתקפת הפתע של מחבלי חמאס ביום שמחת תורה. מפקד התחנה דביר ארובס ששכל שמונה מפקודיו נפרד בהתרגשות מהשוטרים שלחמו אתו והצילו את העיר
  • כולנו רוצים 'בית של תורה' - איך נייצר אווירה כזו בבית?

    תוכן מקודם

  • מנהל מוסד חינוכי? אתה חייב את זה!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

תחנת משטרת שדרות מוכרת לרבים מאירוע יום שמחת תורה. אז הצליחו מחבלי חמאס להשתלט על התחנה וניהלו קרב עקוב מדם במשך שעות מול שוטרים בודדים שלחמו בגבורה תוך כדי שהם מחלצים מהמקום את חבריהם הפצועים וההרוגים.

לאחר שעות כבפיקוד הבכיר במשטרה הבינו כי לא נותרו בתוך המבנה שוטרים חיים ניתנה ההוראה וטנק של צה”ל שהובא למקום ירה פגזים לעבר המבנה ומסוק צבאי תקף אותו גם כן מהאוויר. כתוצאה מכך נהרס המבנה לחלוטין. עשרות מחבלי חמאס נלכדו בין ההריסות.

המקום בו הייתה תחנת המשטרה שוטח בהמשך לחלוטין והשוטרים שנאבקו בגבורה על מנת להציל את תושבי העיר עברו למבנה חליפי באזור התעשייה בשדרות שם ממוקמת כיום תחנת המשטרה של העיר.

הבוקר התקיים טקס מיוחד של החלפת מפקד תחנת שדרות, במהלכו מפקד התחנה הנכנס סנ”צ מידד לביא, קיבל את הפיקוד מידיו של סנ”צ דביר אירובס, שסיים שנתיים וחצי בהן פיקד על התחנה.

הטקס התקיים במעמד מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, מפקד מרחב לכיש נצ”מ רועי ולדמן, רב המחוז הדרומי רפ”ק ראובן כמיל, ראש העיר שדרות מר אלון דוידי, סגל פיקוד מחוז הדרום ומרחב לכיש, משפחות שכולות ושוטרי התחנה.

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן שהיה נוכח במקום ביום שמחת תורה, והיה מי שקיבל את ההחלטה הלא פשוטה להקריס את התחנה על ראשיהם של המחבלים ולהרוס אותה לחלוטין אמר בטקס: “לטקס חילופי מפקדים בתחנת שדרות יש משמעות מיוחדת בתקופה הרגישה הזו. זוהי תחנה שהפכה לסמל גבורת השוטרים, לוחמי מג”ב, לוחמי ימ”מ ואזרחים אמיצים ב”מלחמת חרבות ברזל”. – הקרב הקשה על תחנת המשטרה בעיר שדרות בשבעה באוקטובר 2023 ייחרט בספר הגבורה של מדינת ישראל ומשטרת ישראל”.

“שמונת שוטרי תחנת שדרות הגיבורים – שמואל גולימה, מאיר אברג’ל, אדיר שלמה, מור שקורי, דוד בן דיין, מיכאל אליהו הרוש, דניס בלנקי וירון דיין הם גיבורי ישראל אמיצים שהגנו בגופם והקריבו את חייהם למען הצלת אזרחי ישראל. יחד איתם בקרב על התחנה נפלו גם אנטון לוחם הימ”מ ומרטין מפקד פלגה במתפ”א – יהי זכרם ברוך”.

למפקד התחנה היוצא דביר, אמר מפקד המחוז: “אין מפקד תחנה בישראל שיכול היה לדמיין קדנציה כמו שלך. ואין מפקד שיכול היה להעלות על דעתו שבמתקפת פתע יחדרו לתחנה שלו 26 מחבלים חמושים במקלעים, טילים, מטעני נפץ ורימונים”.

“התמודדת עם מציאות העולה על כל דמיון בתעצומות נפש ובנחישות. ראיתי אותך בדקות הראשונות ובימי המלחמה. פועל בשקט פנימי, במקצועיות, באחריות ובדאגה עמוקה לשוטריך ולמשפחות השכולות. דביר – הובלת את התחנה במשך שנתיים וחצי במקצועיות הראויה לכל שבח , תוך שיתוף פעולה ומעורבות קהילתית בעיר והמועצות האזוריות. הובלת את תחנת המשטרה במלחמה ונלחמת על כל שוטר ושוטרת – דביר אתה גיבור ישראל.”

למפקד התחנה הנכנס מידד, אמר מפקד המחוז: “בחרתי בך לפקד על תחנת שדרות בתקופה המאתגרת והמורכבת ביותר. אני מודע ליכולותיך וכישוריך מתפקידיך הקודמים ולהערכה הרבה לה אתה זוכה ממפקדי השטח. אני בטוח שתפקידי הליבה שביצעת בתחנות המשטרה – ק’ אג”מ בתחנות ראשון לציון ורמלה וק’ אג”מ מרחב נתב”ג יסייעו בידך להצליח בתפקידך.”

נצ”מ רועי ולדמן, מפקד מרחב לכיש אמר באירוע: “תחנת שדרות עמדה בחזית הלחימה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, כאשר מחבלי חמאס תקפו אותה בשבע בבוקר של השבעה באוקטובר. התחנה עליה נלחמו שוטרים וקצינים אמיצים בפיקוד מפקד המחוז. תחנה אשר לרגליה נפלו שמונה שוטרים. מטובי בנינו ובנותינו, התחנה אשר נחרבה על ראשם של המחבלים הארורים”.

“מפקד התחנה הנכנס, מידד היקר, הגעת לפקד על תחנה היסטורית, מיוחדת שצומחת ומתחדשת. כזו שעולה כעוף החול מתוך אפר המלחמה. ע”פ התלמוד עוף החול זכה לחיי נצח. מתחדש וצומח מחדש. כך גם תחנת שדרות. מפקד התחנה היוצא, דביר יקירי, אפתח בכך שאני גאה בך. גאה בדרך מעוררת ההשראה שעשית מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, מהשביעי באוקטובר ועד היום. כמפקד תחנה ספגת מכה קשה – איבדת וקברת את טובי שוטריך ואיבדת את מבנה התחנה עליו פיקדת. השבר הגדול אותו ספגה התחנה השפיע על כולם, אך אתה ידעת בתוך האבל הכבד להתאושש במהרה, להרים את עצמך ולעודד את אנשיך להמשיך קדימה. הובלת אותם באומץ רב ובמקצועיות הרבה המאפיינת אותך. הוכחת כי אתה מפקד אמיץ, רגיש, מקצועי ואיכותי שיודע לשלב בין מנעד רב של רגשות מורכבים ובין פיקוד והובלה על תחנה שהיתה זקוקה לך מאוד”.

סנ”צ מידד לביא, מפקד התחנה הנכנס אמר בטקס: “בגאווה גדולה אני מקבל היום את הפיקוד על התחנה, מפקד המחוז הדרומי התמיכה והזכות שהנקת לי מפקד התחנה אני מקבל את האחריות על התחנה, זו משימה מורכבת הדורשת אורך נשימה ופעילות ממושכת ועצימה סביב השעון במטרה להבטיח את ביטחונם של אזרחי מועצות שער הנגב חוף אשקלון ותושבי העיר שדרות אתגרים גדולים מונחים לפתחנו המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לשמירה על מתח מבצעי גבוה דריכות ערנות ומסירות אין קץ”.

סנ”צ דביר ארובס, מפקד התחנה היוצא אמר במעמד: “אני מסיים את תפקידי כמפקד תחנת שדרות. אני מודה לבורא עולם על הזכות שנפלה בחלקי. זהו יום מרגש בחיי האישיים והמקצועיים כמפקד התחנה במשך שנתיים וחצי, בתקופה מאתגרת במיוחד. האתגרים שעמדו בפנינו היו מורכבים ומגוונים והביאו להישגים, החל ממוכנות מבצעית בחירום אל מול גזרת רצועת עזה, לצערי, ה 7 באוקטובר 2023, יום שבת, יום שמחת תורה, קטע את שגרת התחנה ואת העשייה עם התמודדות מורכבת וקשה. יום בו התחילה מתקפת טילים על מדינת ישראל משטח הרצועה ועד חדירת מחבלים לעיר שדרות ולתחנת המשטרה”.

“שוטרי התחנה שנכחו במשמרת ושוטרים נוספים אשר קפצו מהבית הגיבו באומץ, בתעוזה, בגבורה וביצעו לחימה תוך חתירה למגע, על מנת להגן על הבית ותושבי העיר שדרות. במהלך הלחימה על הבית השוטרים הפגינו רעות ואחוות לוחמים, תוך הגנה אחד על השנייה בגופם, וטיפלו בפצועים תחת התקפת המחבלים, שלצערנו איבדנו בסיומה 8 שוטרים גיבורים מתחנת שדרות”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

בהצלחה למפקד תחנה החדש

כתבות חדשות באתר

אל תחמיצו: מעמד ביטול הגזירות בהילולת רבינו האור החיים הקדוש
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

צה"ל מאשר: מפקד יחידה בכוח רדואן, המחבל עלי ג'עפר מעתוק חוסל • צפו
אחרי 9 חודשי לחימה: האם באמת יש לצבא מחסור בטנקים?
הדמעות זלגו ללא הפוגה: הילד הקטן אומר קדיש על אביו | צפו
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מחבל מעזה עבר את הגדר לשטח ישראל; התצפיתניות זיהו, כטב"מ חיסל אותו
סקר חדש: 'הליכוד' וליברמן מתחזקים, לפיד נחלש; הנתונים המלאים
הגר"י גואלמן בקריאה נרגשת: להציל את הכלה!!!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מפקדת חטיבת עזה של חמאס הותקפה; במקום פעלה גם תשתית של אונר"א
שוב זה קורה: מחבלים מעזה יאושפזו בבתי חולים ציבוריים בישראל
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מפקד בכיר בכוח רדואן חוסל: תקיפה חריגה של צה"ל על מבנה בדרום לבנון • צפו
"התעלמו מנתניהו": המתווכות העבירו מסר לחמאס בעקבות המגעים לעסקה

הכתבות המעניינות ביותר

הוסמכו לרבנות תשעה מתלמידי הישיבה הגדולה במוסקבה
שמחת החתונה בחצרות קוזמיר - קאמרנא - ווישיווא
אב"ד סאטמאר ירושלים ביקר בביהמ"ד החדש בבית שמש
שבע ברכות לנכדת האדמו"ר מויז'ניץ בבית האדמו"ר מבעלזא • גלריה
שני לוחמי צה"ל בחופשה נפצעו בינוני וקל בפיגוע בחרמש; שני אזרחים נפצעו קל
הלפיד והיפוכו, כשזה קצת יחמיר... / משה לוי
טען עוד כתבות >
1
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture