חדשות

צילום חיים גולדברג/פלאש90

ביה”ד בהאג: “מדיניות ההתיישבות של ישראל ביו”ש אינה חוקית”, המשמעות והתגובות

בית הדין בהאג פרסם את חוות דעתו בנוגע לחוקיות השליטה הישראלית ביו”ש, מזרח ירושלים ובעזה. בית הדין קבע כי מדיניות ההתיישבות של ישראל אינה חוקית ועליה לפנות בהקדם האפשרי את השטחים • בישראל הגיבו להחלטה ותקפו
  • הכנסה קלה: כך תחתנו את ילדיכם עם כסף מהצד

    תוכן מקודם

  • מנהל מוסד חינוכי? אתה חייב את זה!

    תוכן מקודם

  • כטוב לב המלך ביין: ההתחייבות בסעודת פורים שסיבכה את החברים הקרובים

    תוכן מקודם

  • הוא בקושי יודע לקרוא וכבר אומר קדיש על אביו

    תוכן מקודם

  • בגיל חצי שנה, התינוקת הקטנה בוכה ומתגעגעת לאמא שלא זכתה להכיר

    תוכן מקודם

  • ספרייה תורנית מכובדת במינימום כסף - הסוד של האברכים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

בית הדין הבינלאומי בהאג פרסם ביום שישי את חוות דעתו בנוגע לחוקיות השליטה הישראלית ביו”ש, מזרח ירושלים ובעזה. ביה”ד קבע כי “מדיניות ההתיישבות של ישראל ביו”ש ובמזרח ירושלים אינה חוקית” וישראל צריכה לעזוב את השטחים בהקדם האפשרי ולפצות את הפלסטינים.

בחוות הדעת שמסר השופט נוואף סלאם נאמר כי “לישראל עדיין יש שליטה על עזה, שליטה על מעבר אנשים, מעבר סחורות, על אף ההתנתקות ב-2005. המדיניות של ישראל והנוכחות המתמשכת שלה בשטחים הכבושים חייבת להיבחן חוקית. מדיניות ההתנחלויות הפרה את אמנת ז’נבה שדורשת שהכוח הכובש לא יעביר אוכלוסייה אזרחית לשטח כבוש. ראיות רבות לעידוד ישראלי לעבור לגדה המערבית – אזרחים ובמגזר העסקי”.

בית הדין אף האשים את ישראל באפליה על בסיס גזעי, ובהפרדה מכוונת בין תושבים פלסטינים ליהודים, קבע שישראל מונעת מהפלסטינים זכות להגדרה עצמית כתוצאה מהמדיניות לאורך זמן ולבסוף ביקש מהעצרת הכללית של האו”ם ומועצת הביטחון לאכוף את הצעדים עליהם החליט בית הדין.

בישראל היום דווח כי גורמים במערך החוץ צופים כי במקרה שכזה, הווטו האמריקני יפיל את ההחלטה. מבחינת מדינת ישראל הרשמית, החלופה לכך כלל לא אפשרית בשל ההרסניות האפשרית של ההשלכות.

התגובות בישראל:

משרד החוץ פרסם הודעה בעקבות ההחלטה ומסר: “ישראל דוחה את חוות הדעת המייעצת של ביה”ד הבינ”ל לצדק. למרבה הצער, חוות הדעת שגויה מן היסוד. היא מערבבת בין פוליטיקה למשפט. היא מחדירה את הפוליטיקה ממסדרונות האו”ם בניו יורק לאולמות המשפט של בית הדין בהאג.

חוות הדעת מנותקת לחלוטין מהמציאות במזרח התיכון: בזמן שחמאס, איראן וגורמי טרור נוספים תוקפים את ישראל משבע חזיתות – כולל עזה ויהודה ושומרון – כדי להשמידה, ולאחר הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, חוות הדעת מתעלמת מהזוועות שהתחוללו ב-7 באוקטובר ומההכרח הביטחוני של ישראל להגן על שטחה ואזרחיה”.

במשרד החוץ הבהירו כי “חוות הדעת שפורסמה היום היא חוות דעת מייעצת והיא אינה מחייבת משפטית. מדינת ישראל היא מדינת חוק בעלת מערכת משפט עצמאית ומוערכת, היא מחויבת למשפט ולדין הבינ”ל, והיא תמשיך להגן על אזרחיה בהתאם לחוק הבינ”ל” לשון התגובה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מסר: “העם היהודי אינו כובש בארצו – לא בבירתנו הנצחית ירושלים ולא בנחלת אבותינו ביהודה ושומרון. שום החלטה שקרית בהאג לא תעוות אמת היסטורית זאת, וכך גם לא ניתן לערער על חוקיות ההתיישבות הישראלית בכל שטחי מולדתנו”.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין מסר: “שום החלטה שקרית בהאג לא תשנה את העובדה הפשוטה: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. כך היה, כך הווה וכך יהיה”.

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה מסר: “החלטת הכנסת נגד הקמת “מדינה פלסטינית” שהתקבלה השבוע ברוב גדול, הקדימה את תשובתה לחוות הדעת המייעצת של בית הדין בהאג שפורסמה עתה. העם היהודי אינו כובש באדמות יהודה ושומרון, שם נמצאים למעלה מ-80% מהאתרים המוזכרים בתנ”ך כ”ארץ ישראל”, שם נשמעה לראשונה השפה העברית ושם טמונים שורשי עמנו. החלטת בית הדין מהווה פרס לטרור, תגמול לזוועות ה-7.10, עידוד ליחיא סינוואר ואור ירוק לחמאס”.

שגריר ישראל לאו”ם גלעד ארדן מסר: “חוות הדעת אינה בעלת תוקף מחייב ואנחנו נפעל כדי לרוקן אותה מתוכן ולוודא שלא יהיו לה שום השלכות מעשיות בשטח. אין לי ספק שארצות הברית תטיל וטו על כל החלטה אנטי ישראלית שתובא למועצת הביטחון בעקבות החלטת בית הדין”.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון הגיב בחריפות: “ההחלטה הזו היא החלטה שהיא קודם כל אנטישמית. היא לא מתבססת על ראייה אמיתית או רצינית אחת ומזכירה את בתי המשפט של ימי הביניים בהם קודם התקבלו ההחלטות ואז חיפשו אחרי הראיות.

“יהודה ושומרון הם ערש ההיסטוריה היהודית. יהודי לא יכול להיות כובש ביהודה. התנ”ך שהוא הקושאן גם של הנוצרים ושל המוסלמים מעיד כאלף עדים כי זוהי נחלת אבותינו. בהאג התקבלה החלטה חד צדדית ואנטישמית. אחרי שנים בהם מדינת ישראל נמנעה מלהחיל ריבונות כדי לקבל החלטות בהדברות. אני קורא לממשלת ישראל – להגיב בעמידה לאומית גאה, בהחלטה חד צדדית בדיוק כפי שנעשה בהאג: להחיל עכשיו ריבונות ביהודה ושומרון כתגובה להחלטה האנטישמית והמגוחכת הזו – הגיעה השעה”.

השרה אורית סטרוק הגיבה להחלטת בית הדין בהאג וכתבה: “מדהים! מבחינת ביה”ד בהאג נשארנו כובשים בעזה. אחרי ש: גרשנו ועקרנו משם 8,000 תושבים, החרבנו עד היסוד את הישובים, הוצאנו את צה”ל לחלוטין, איפשרנו להם להתחמש ולחפור מנהרות ולירות עלינו קסאמים 18 שנה… וכמובן הבאנו על עצמנו את ה 7/10. אחרי כל זה נשארנו “כובשים”. בהאג לא רואים שום הבדל בין מעמדנו בעזה לזה שביו”ש. וואלה היה שווה… (רק מזכירה שלפי עמדת ממשלת שרון, שאומצה ע”י בג”צ, ה”התנתקות תשפר את מצבנו הבטחוני והמדיני”.)”

יו”ר המחנה הממלכתי, ח”כ בני גנץ מסר: “חוות הדעת שפרסם היום בית הדין בהאג היא עדות נוספת להתערבות חיצונית שאינה רק פוגעת בביטחון וביציבות באזור תוך התעלמות מהטבח הנורא ב-7 באוקטובר ומהטרור שיוצא מיהודה ושומרון, אלא היא גם משמשת דוגמה נוספת של משפטיזציה של סכסוך פוליטי – מדיני. ההחלטה המעוותת והאנטי מוסרית של בית הדין מצטרפת לשורה ארוכה של החלטות האו״ם, מוסדותיו וארגוניו כנגד ישראל”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מסר: “חוות הדעת של בין הדין בהאג היא מנותקת, חד צדדית, נגועה באנטישמיות ובאי הבנת המציאות בשטח. היא משרתת רק את הטרור האיסלאמי ואת המערכה נגד ישראל. ההחלטה היא גם כשלון מדיני נוסף של ממשלה לא מתפקדת, והאופוזיציה תתגייס כדי למנוע מחוות הדעת להתקבל במוסדות האו”ם ואצל המדינות החברות”.

מטעם יו”ר שדולת ארץ ישראל בכנסת ח”כ יולי אדלשטיין, ח”כ לימור סון הר מלך, ח”כ שמחה רוטמן נמסר בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג: “חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי בהאג (ICJ) נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון וזכותו של עם ישראל בארצו היא צעד הזוי וחלק משרשרת ארוכה של פעולות יזומות וחסרות כל שחר של בית הדין נגד ישראל, ומוכיחות את חשיבותה של היוזמה של השדולה בהובלת ההחלטה נגד מדינה פלסטינית ובעד הקשר הבלתי ינותק וההיסטורי של עם ישראל עם ארצו. החלטה היסטורית שנתמכה על ידי הרוב המוחלט של חברי הכנסת ועברה ללא מתנגדים למעט מהמפלגות הערביות.”

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כתב בתגובה להחלטה: “ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג מוכיחה בפעם המי יודע כמה – מדובר בארגון אנטישמי ופוליטי מובהק. אנחנו לא נקבל מהם הטפות מוסר, הגיע הזמן למשילות וריבונות. וכפי שלמדנו בפרשת השבוע, “הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

כתבות חדשות באתר

נולד לכם תינוק? איזו עגלה כבר החלטתם, אבל מה עם החתונה שלו?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן
החות'ים מאיימים: "נגיב לתוקפנות הבוטה"; בישראל מבהירים: כל תגובה תענה בעוצמה
אחרי שאיבד את אמו בשריפה: מיכאל עדין זקוק לתפילות
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לא כל השרים תמכו, אלו המטרות שנבחרו: מאחורי הקלעים של אישור התקיפה
ביה"ד בהאג: "מדיניות ההתיישבות של ישראל ביו"ש אינה חוקית", המשמעות והתגובות
חינוך לפני הכל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

צה"ל ושב"כ חיסלו את קצין המודיעין של חטיבת העיר עזה בארגון הטרור חמאס
בצפון זועמים על גלנט: "אמרת שלדם ישראלים יש מחיר, מהדם שלנו לא אכפת"?
הלחץ התחלף בהודיה: הבדיקה הרפואית יצאה תקינה לגמרי!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

ארצות הברית שוקלת להטיל סנקציות נגד השרים בן גביר וסמוטריץ'
לאחר מתקפת הכטב"מים: שריפה סמוך לקיבוץ שניר כתוצאה משברי יירוט • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

וַיְהִי בֹקֶר יוֹם אֶחָד • כותרות העיתונים – ט"ו בתמוז ה’תשפ”ד
מחלה גזענית שפוגעת ביהודים אשכנזים? הכירו את קרוהן • שו"ת
גנב הרכב טס נגד כיוון התנועה, התנגש במחסום והתהפך • צפו
מפגיעת הכטב"מ ועד אישור התקיפה; התיעודים ממבצע "יד ארוכה" • צפו
"קווים אדומים": שמונה חכ"ים מאיימים על המשך קיום הקואליציה
שני לוחמים נפצעו בינוני וקל מפגיעת כטב"מים בצפון; צה"ל תוקף בתגובה • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן
NETZAH YEHUDA
למי יישלחו צווי גיוס? והאם חרדים יוכלו לשרת ללא נשים בכלל? | כל הפרטים
%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2024-07-04-222823-1
קיפקעס | שיחת בכירי המדינה עם דרעי, והמסר שהתקבל בצאנז אך לא בגור ובעלזא
education-g591bf0ede_1920-1536x1024
גזירת הגיוס: כמות הילדים שלהוריהם עשויה להתבטל ההנחה במעונות | חשיפה

חדש באתר

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם אֶחָד • כותרות העיתונים – ט"ו בתמוז ה’תשפ”ד
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן
צילום מסך 2024-07-21 003246
החות'ים מאיימים: "נגיב לתוקפנות הבוטה"; בישראל מבהירים: כל תגובה תענה בעוצמה
WhatsApp Image 2024-07-20 at 20.32
לא כל השרים תמכו, אלו המטרות שנבחרו: מאחורי הקלעים של אישור התקיפה

גלריות

הגר''מ צדקה חתונה לנכדה (28)
קוֹל מִצְהֲלוֹת חֲתָנִים • שמחת נישואי נכדת מרן הגר"מ צדקה
ויז'ניץ שבת שבע ברכות (3)
בְּטוּב צַדִּיקִים תַּעֲלֹץ קִרְיָה • שמחת השבת שבע ברכות בחצה"ק ויז'ניץ
בר מצווה לנכד גאב'''ד קרית הבעש''ט פתח תקוה (16)
שֶׁפַע קֹדֶשׁ • שמחת הבר מצוה לנין האדמו"ר מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל
מבצע 'שקלא וטריא' תורת אמת חיפה (23)
חיפה: חלוקת פרסים בת"ת 'תורת אמת'

עיתוני היום

%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D4
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם אֶחָד • כותרות העיתונים – ט"ו בתמוז ה’תשפ”ד
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture