חדשות

צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

לפיד שומע? הטיסה של כנף ציון לארה”ב חסכה יותר מחצי בעלויות

אחרי שלפיד התנגד בעבר למיזם ה”אייר פורס 1″ הישראלי והציע למכור אותו, היום נחשף כי הטיסה האחרונה של כנף ציון לארה”ב חסכה יותר מחצי בעלויות הטיסה • מנהל מערך מטוס ראשי המדינה: כך נתניהו ניהל דיונים מתוך המטוס

חדש! אין לכם כוח לקרוא את הכתבה? האזינו לה

  • חשיפה ראשונית: החרדים שכבר לא חוששים מדקדוקי עניות

    תוכן מקודם

  • בשלנים? נראה אתכם צולחים את האתגר הזה

    תוכן מקודם

  • לאור המצב: כיצד חוסכים ומשקיעים חכם גם בתקופות מורכבות?

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

אחרי שיאיר לפיד התנגד בעבר למיזם ה”אייר פורס 1″ הישראלי והציע שלא להתחיל להשתמש במטוס ולהציע אותו למכירה, היום (רביעי) נחשף כי הטיסה האחרונה של כנף ציון לארה”ב חסכה יותר מחצי בעלויות הטיסה.

הדברים נחשפו היום (רביעי) בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח”כ מיקי לוי שקיימה דיון בנושא מטוס כנף ציון, עם הפעלתו בחודש האחרון בטיסת ראש הממשלה לארה”ב וברקע ממצאי הדוח של מבקר המדינה בנושא.

יו”ר הוועדה, ח”כ מיקי לוי אמר כי “תחזוקת המטוס השנתית יקרה מאוד. אנחנו חייבים לבדוק האם הכדאיות הכלכלית אכן מצדיקה את הנושא. ביקרתי באתר חניית מטוס ‘כנף ציון’ והתרשמתי שאין שם פאר והדר או משהו מיוחד. חד משמעית הוא אינו מנקר עיניים. בהתחשב בעלות הגבוהה של המטוס ובזמן שיתפקד וישרת את נשיא וראש ממשלת ישראל, יש לבחון מחדש את הצורך בו. ועדת גולדברג קבעה שצריך מטוס, אך הסתדרנו כל כך הרבה שנים בלי זה. שאלת ההוצאות נשארה בדיון פתוחה ונברר זאת בעוד דיון מעקב”.

נציגי משרד מבקר המדינה הציגו את הדו”ח בנושא מ2022 המסכם את פעילות הפרויקט עד אז וחושף ליקויים ותקלות חמורות בתכנון ובביצוע, ומציג המלצות חשובות לשיפור תהליכים בפרויקטים לאומיים עתידיים. בין היתר נמצאו בעיות בהערכת עלויות הפרויקט ובקביעת מאפייני המטוס ודרישות מרכזיות.

סא”ל במיל’ איתן ליאל, מנהל מערך מטוס ראשי המדינה, אמר בדיון כי המטוס שהוא בן 23 שנה, טס מעט מאוד יחסית. 11 שנים לפני שנרכש ע”י התעשייה האווירית הוא היה בבעלות אוסטרית. לדבריו, תוחלת החיים במצב התחזוקה של היום לפחות 20 שנה. ליאל סיפר על הנסיעה האחרונה ואמר “זה היה מדהים היכולות הטכנולוגיות של המטוס. היה טלפוניה שוטפת לאורך כל הטיסה, בצורה שאיפשרה להמשיך את הקשר עם כל ראשי המערכת. הביצוע של הטיסה האחרונה היה טוב מאוד של כלל מרכיבי המשימות מרגע עליית רה”מ ופמלייתו למטוס”.

לדבריו, “היתרונות שהמטוס וצוותו מעניקים למדינת ישראל סייעו מיד בעלותו של רה”מ למטוס שהתיישב עם צוותו הבכיר לדיון מבצעי בחדר הדיונים של המטוס שבו מושבים מותאמים גם לשעת ההמראה. משך רוב שעות הטיסה קיימו רה”מ ואנשי צוותו דיונים ועשו שימוש רב בקווי התקשורת הגלויים והאדומים ללא כל שיבוש”.

הוא חשף כי “בטיסה האחרונה לארה”ב המדינה חסכה ביותר מחצי את עלויות הטיסה. עוןד אמר כי גם כעת לקחו הצעת מחיר מאל על כי חששו שמא לא יוכלו לטוס עם המטוס והצעת המחיר הייתה 980,000 וזה עוד בלי נסיעה לפלורידה. במטוס כנף ציון לעומת זאת העלות הייתה 447 אל”ש ובגלל הנסיעה שהתווספה לפלורידה הסתכמה בסה”כ ב520 אל”ש”.

ליאל אמר כי “המטוס יוצא מן הכלל ומתוחזק בצורה מצוינת ובראשון הקרוב הוא נפגש בלשכת הנשיא ע”מ לתאם את לו”ז שימוש הנשיא במטוס כנף ציון. ליאל ציין כי 150 מדיניות יותר חלשות מישראל יש מטוס נשיאותי”. עוד ציין כי בטיסה הבאה המטוס יוכל לשאת את מלוא המשקל המיועד לו, זאת לאחר שבטיסה הקודמת נערכה בדיקה ראשונה לטיסה ארוכה בעקבות כל השינויים שבוצעו בו.

תמי רודיך, ראש חטיבת רכש מטוסים במשרד הביטחון, אמרה בדיון כי מדובר על עלות אחזקה של שמונה מיליון לשנה. לדבריה, “המטוס הוא אזרחי ובהחלטת הממשלה הוחלט שיטיסו אותו טייסי חיל האוויר. נוצר בן כלאיים שלא קיים בשום מקום בעולם. ההתארכות של הפרויקט נבעה מהתמשכות ההבנה איך להכין את הפרויקט משום שהוא לא היה מוכר לאף אחד. כלל הגורמים, כולל רת”א למדו את הנושא. היתה תקופה שלא היתה בה התעסקות עם המטוס בעת חילופי ממשלה”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
3 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

יש לו הרבה כסף ולשרהלה על חשבון האזרח קטן עליו

שקר הזוי ומטומטם. המטוס טס פעמיים כי המטען הדרוש היה כבד מדי, אז כבר לא נחסך כלום. למען האמת אי אפשר לכמת עלויות בכלל כי כשמחזיקים מטוס מסוים הוא מתיישן, ונדרשת ממילא עלות אדירה להחזיק עבורו טייסים שמוסיפים להתאמן בדגם המיושן, ומוותרים על התקדמות לדגמים חדשים. אף טייס שפוי לא מסכים לזה ולכן העלות של השארת צוות מסוים בדגם הזה היא רבה במיוחד. אין קל מאשר להפריך את ערימת שקרי הביביזם הנבובים. אבל שנאתכם המוטרפת, הפתולוגית והמרושעת ללפיד מעבירה אתכם על דעתכם.

בטח חצי מהעלויות, אם היה מצמצם במיזוודות והמקורבים שמלקלקים לו היה חוסך 98% בטיסה רגילה.

כתבות חדשות באתר

אך מחתנים ילדים? הקב"ה יעזור. - אבל אתם חייבים השתדלות אמיתית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

דרמה: אוקראינה פלשה לשטח רוסיה, הערכה - כדי לחבל בתחנת כוח
לבנון: מפקד נ"ט של חיזבאללה נסע על אופנוע - וחוסל מהאוויר • צפו
נולד לכם תינוק? איזו עגלה כבר החלטתם, אבל מה עם החתונה שלו?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

תיעוד מתוך המנהרה: צה"ל השמיד סדנה תת-קרקעית לייצור אמצעי לחימה • צפו
טלפונים לווינים, נפילת חשמל, גנרטורים: ההיערכות של ביטוח לאומי למלחמה
"הלכה בדרך אביה" – בתו של רבי ניסים יגן זצ"ל
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

גלנט: מסתמן שנסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר
רמת הגולן: 16 תושבי שטחים ללא אישורים נעצרו בתוך רכב הסעות
מרן הגר"ב סולובייצ'יק מעיד: "מכיר את הסיפור אישית; מי שיתרום יקבל בכפל כפליים"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הושמד מחסן מטענים בשכם; 14 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון
חבר הקבינט: זו הדרך שאיראן מתכננת להשמיד את מדינת ישראל

הכתבות המעניינות ביותר

8 דקות בלבד! זה פרק הזמן שיארך לכם לשנות את התפיסה מקצה לקצה// הפקה ייחודית מבית 'מאצ' קהילות'
ה'שמועות' והעובדות: האם הרבי מגור ייצא לנופש? מה באמת ענה לבנו? ואיפה המעון?
נתניהו: "אזרחי ישראל נמצאים בדריכות, מבקש לשמור על אורך וקור רוח"
בשיא הכוננות: מתיחות בין הרמטכ"ל לגלנט, הרקע - יישום הנחיות נועזות
גולדקנופף לדרוזים: מעריך את זה שבחרתם להישאר בישוביים חרף ההמלצה להתפנות
שנה לאחר שנחקר על ציוצים בטוויטר: התיק נגד פעיל ההתיישבות נסגר
טען עוד כתבות >
3
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture