חדשות

צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

בן צור במכתב ליועמ”שית: “מתנגד לחלוטין לחוות דעתך, את מתעלמת מהנימוקים”

שר העבודה שלח מכתב לגלי בהרב מיארה שקבעה כי יש לבטל את הסבסוד לאברכים החרדים • במכתבו בן צור דורש מהיועמ”שית לדחות את יישום הקיצוץ במעונות בחמישה חודשים עד שנה, ולא להתחיל את הקיצוץ כבר בתחילת השנה הקרובה

חדש! אין לכם כוח לקרוא את הכתבה? האזינו לה

  • זאת ההזדמנות שלכם להשקעה בנכסי יוקרה בקפריסין וברומניה>>>

    תוכן מקודם

  • לאור המצב: כיצד חוסכים ומשקיעים חכם גם בתקופות מורכבות?

    תוכן מקודם

  • -דירה ב 100,000 ש"ח מהיום זה לא אגדה זו מציאות

    תוכן מקודם

  • חשיפה ראשונית: החרדים שכבר לא חוששים מדקדוקי עניות

    תוכן מקודם

  • בשלנים? נראה אתכם צולחים את האתגר הזה

    תוכן מקודם

  • המרכז החרדי להכשרה מקצועית סוגר את ההרשמה לשנת הלימודים החדשה עם מספר בשורות

    תוכן מקודם

  • תשואה התחלתית של 9% לכל הפרטים>>>

    תוכן מקודם

  • נותרו עוד מס'מצומצם של כרטיסים למופע הקיץ לילדים

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

שר העבודה יואב בן צור שלח היום (שני) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שקבעה כי יש לבטל את הסבסוד לאברכים החרדים החייבים בגיוס כבר בתחילת השנה הבאה. במכתבו בן צור דורש מהיועמ”שית לדחות את יישום הקיצוץ במעונות בחמישה חודשים עד שנה, ולא להתחיל את הקיצוץ כבר בתחילת השנה הקרובה,

בן צור כתב בפתח דבריו כי “אני מתנגד לחלוטין לחוות דעתך בעניין זה, אשר משום מה מתעלמת כליל מכל הנימוקים המשפטיים כבדי המשקל אשר הוצגו על ידי. וחמור מכך, התעלמות מוחלטת משלומם וביטחונם של הפעוטות; היציבות הכלכלית המשקית; עידוד תעסוקה ועוד”.

הוא ציין כי “בימים הקרובים בכוונתי לפרוש בפניך את שלל הנימוקים בשלישית, בתקווה שהפעם תינתן תשובה עניינית לגופם של נימוקים, מענה שעד עתה לא ניתן, בניגוד גמור לחובתה של הרשות המינהלית לנמק את החלטותיה”.

המכתב המלא ששלח בן צור ליעמ”שית

בהתייחס לסעיף 11 למכתבך שבסימוכין לפיו: “ככל שתוצג במהלך הימים הקרובים תשתית מקצועית התומכת בקביעתה של הוראת מעבר קצרה, במסגרת גיבוש מבחני התמיכה לשנת הלימודים הבאה, הדברים ייבחנו כמקובל.” נביא להלן את הטעמים המקצועיים לתקופת המעבר הנדרשת.

התשתית המקצועית לבקשתנו מבוססת על ארבעה ראשים:

1. שיקול פדגוגי- השפעה על הפעוטות. לא מן הנמנע ששינוי מבחן התמיכה יגרום להורים לחפש מסגרת חלופית למעונות היום המוכרים. תהליך מציאת מסגרות חלופיות לפעוטות, הינו תהליך מורכב הדורש מציאת מסגרת אשר נותר בה מקום פנוי לשנה”ל הקרובה, אשר תתאים לפעוט ולאופיו וגם תתאים להורים, שרבים מהם תלויים בתחבורה ציבורית.

בנוסף, אין להקל ראש בעצם מהלך של הוצאת פעוט מהמסגרת בה הוא שוהה באמצע שנת לימודים והעברתו למסגרת אחרת. כידוע, בנוהל סדר קבלת ילדים יש קדימות ראשונה לילדים ממשיכים, ולא בכדי. יצירת סביבה מוכרת היא מרכיב משמעותי ומרכזי בשמירה על התפתחותו התקינה של הפעוט. ובמקרה דנן, שינוי פתאומי בסביבה המוכרת לילד בלי תיווך וליווי מקצועי עלול להסב נזק בל יתואר להתפתחותו התקינה של הפעוט. השינוי הפתאומי רק יגדיל את משך הזמן שבו הפעוט מסתגל מחדש למסגרת החדשה, ובזמן הזה עלולה להתפתח נסיגה בקצב התפתחות הילד. לפיכך דרך המלך היא להחיל את השינוי המבוקש רק בתחילת שנת הלימודים הבאה – תשפ”ו.

2.היערכות ההורים 2.1 מבחינה פיננסית סבסוד שכ”ל למעונות היום, לצהרונים והמשפחתונים המוכרים הוא בעל משמעות גדולה בניהול משק הבית. למשפחה מרובת ילדים עם הכנסות נמוכות התמיכה עשויה להגיע לסך של אלפי שקלים בחודש. עצירה מהירה של מקור הכנסה משמעותי כל כך על הפרט דורשת בהכרח התארגנות כלכלית (כדוגמת שינוי מקום העבודה או היקפי העבודה של ההורה השני), התארגנות זו מצריכה תקופת זמן לא קצרה.

2.2 לשם הסדרת מעמד המלש”בים מול צה”ל – למלש”בים נדרשות פעולות מול צה”ל להסדרת מעמדם, בין אם לגיוס לצה”ל ובין אם לצורך קבלת פטור. פעולות אלה אורכות זמן ונדרשת שהות לבצען.

3. התארגנות הגופים המפעילים מעונות יום ומשפחתונים – היקף ההורים שהינם מלש”בים הלומדים לימודים תורניים מתוך כלל מקבלי התמיכות מוערך בכ-10%. ישנם מפעילי מסגרות לגיל הרך שרובם המכריע של הורי הפעוטות השוהים בהן משתייך לאוכלוסייה הנ”ל. מקור ההכנסה היחיד של מפעילי מעונות היום הוא שכר הלימוד של הפעוטות (בין אם הוא מגיע מההורים ובין אם הוא מגיע מהמדינה).

אנו מעריכים כי הפסקת התמיכה לאוכלוסייה האמורה תגרום להוצאת הפעוטות מהמסגרות המוכרות כך שהכנסות המפעילים ייפגעו בצורה דרמטית. כידוע, ענף המסגרות לגיל הרך סובל בשנים האחרונות ממשברים תכופים המתבטאים במחסור באנשי צוות ומקשיים כלכליים. הוצאה פתאומית של מספר רב של ילדים רק תחמיר את המצב ותביא את מפעילי המסגרות למצוקה קשה ביותר עד כדי חשש לקריסתם.

לשם המחשה, מספר אנשי הצוות במעונות היום נקבע לפי מספר הפעוטות השוהים בו. אם השינוי יבוצע ללא זמן התארגנות מספיק, והחשש שהורים יוציאו את ילדיהם ממעונות היום המוכרים יתממש, הרי שמפעילי המעונות לא יוכלו להמשיך להעסיק את המטפלות והיציבות התעסוקתית שלהן תתערער. פיטורין מידיים רק יגבירו את חוסר היציבות המאפיין את משלח יד זה. כאן המקום לציין כי בשלב זה ובסמיכות כל כך גדולה לתחילת שנת הלימודים, מפעילי המסגרות בעיצומה של היערכות מורכבת ומאומצת, וכל שינוי יכול לשבש את היכולת לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. על כן, נכון יהיה להחיל את השינויים רק בתחילת שנה”ל הבאה תשפ”ו.

4. היערכות המשרד לתיקון מבחני התמיכה 4.1 תיאום מול צה”ל – משיחות שהתחלנו לקיים מול צה”ל עולה הצורך במפגשי עבודה לא מעטים לחידוד הקריטריונים ומקרי הזכאות או אי הזכאות השונים וכן על מנת לסקור את המסמכים הקיימים והנגישות לקבלתם על מנת להוכיח את סטטוס הפונה. תרחישי הקצה הינם רבים ומגוונים ונדרש לבחון אותם מול צה”ל על מנת שנוכל לתת מענה לאזרחים מבלי לפגוע בזכויותיהם ועל מנת לאפשר היערכות מיטבית למערכות המיחשוב.

4.2 התאמות במערכות המחשוב של המשרד – סבסוד שכר הלימוד במעונות היום ומשפחתונים מבוצע באמצעות מערכת פיננסית ממוחשבת מורכבת, וכל שינוי בה מצריך פרק זמן לא מבוטל. השינוי הנדרש מחייב ביצוע התאמות במערכות המשרד – אפיון התבחינים החדשים ומקרי קצה, הוספת שדות בטופס בקשת הזכאות, קליטת מסמכים נוספים, הוספת שדות בבסיסי הנתונים, ממשקים להעברת מידע למערכת התפעולית.

שינוי חוקת הזכאות במערכת התפעולית, התאמת דרגות לתבחינים חדשים, התאמת העיבוד החודשי הפיננסי למעונות. ביצוע בדיקות QA. משך הזמן הצפוי לעריכת ההתאמות האמורות הינו של כחודשיים- שלושה.

4.3 יצירת ממשקים עם משרד הביטחון להעברת מידע – ישנה חשיבות ליצירת ממשק ממוחשב עם משרדים ממשלתיים בכדי לצמצם את הנטל הבירוקרטי על האזרח ובכדי להגביר את מהימנות המידע המועבר למשרד. בכוונתנו לייצר ממשקים גם עם משרד הביטחון ולקבל מידע על סטטוס ההורים במערכות משרד הביטחון. יצירת ממשקים אורכת זמן ודורשת עבודת פיתוח רבה. ידרשו לפחות חודשיים נוספים על מנת לייצור ממשקים אלו.

על מנת לבצע את ההתאמות במערכות, לוחות הזמנים הצפויים הינם עד ליום 1.2.25. אנו נשקיע מאמצים רבים לבצען במהירות ההתאמות אולם בכדי להימנע מטעויות נדרש זמן לפיתוח וליישום השינויים במבחני התמיכה. יצוין כי חשב המשרד בתיאום עם החשכ”ל, ביקשו לצמצם במידת האפשר את הצורך במתן מקדמות לארגונים ובמתן דרגות זמניות להורים- ועל בסיס זה מבקשים גם הם, להחיל השינוי המבוקש רק החל מיום 1.2.25.

נוכח האמור, ולאחר התייעצות מנכ”ל המשרד עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים וביניהם, מנהלת אגף בכיר תעסוקת הורים, היועצת המשפטית, חשב המשרד ומנהל אגף בכיר מערכות מידע, בהתחשב בטובתן של הפעוטות ביציבותן והתפתחותם התקינה; ובהתחשב ביציבות הכלכלית של מעונות היום נדרשת תקופת מעבר של כל שנת הלימודים הבאה.

מבלי לגורע מן האמור, בהתייחס לפעולות הטכניות הנדרשות מבחינת גורמי המקצוע במשרד, ובהנחה שיהיה שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים, בקשתנו היא לתקופת מעבר שלא תפחת מחמישה חודשים, כך שהפסקת התמיכה לאוכלוסיית המלש”בים הלומדים לימודים תורניים תיכנס לתוקפה לכל המוקדם בתחילת פברואר 2025.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
6 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

זה היועמשית
או העוזר יועמשית

לא ברור מדוע כל החרדים באמת לא מאמצים גישת סאטמר:לא מקבלים ביטוח לאומי ושום תמיכה ממשלתית לרבות מימון שכר לימוד ומלגות אברכים.או שנותנים ומקבלים או שלא מקבלים דבר.

כשאתה משלם חשבון חשמל וקונה בסופר אתה משלם מיסים
למה שלא תקבל מה שמגיע לכל אזרח

1. הטיעונים מצוינים אבל רק כשאין שנאה ומגמתיות. לכן הם לא מתקבלים
2. הדבר הכי פשוט זה לפטר את היועמשית האוכלת חינם כידוע שכל ייצוג בבג”ץ אף אחד מחברי הממשלה לא חפץ בה ואז משלמים לייצוג חיצוני שעולה הון תועפות
3. ליברמן אז קרא למרד מיסים אולי נאמץ את זה

לא מבין מה מתייחסים לדברים של הגב’ היא סהכ יועצת.נקודה.
היא לא קובעת
ומספיק עם התירוצים
מי שלא מיישם את החלטות הממשלה שיניח את המפתחות וילך לקפלן

הגיע הזמן לעשות אותו דבר לערבים
כולם לא מתגייסים וכולם חולבים את המדינה מקבלים הקלות ומלגות לימודים מהמדינה
סוחטים את ביטוח לאומי הגיע הזמן לכלול אותם בכל החלטה נגד החרדים
מי ששואף להשמדת יהודים (בנוסף לזה שלא מתגייס) שלא יקבל כלום

כתבות חדשות באתר

ילדי חבורת תריג בתעלומת הכתר האבוד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

עוטף ירושלים: צלף חיסל מחבל שהשליך בקבוקי תבערה מעל לגדר הביטחון
צה"ל תקף משגרי רקטות מוכנים לשיגור, בלבנון דיווחו על תקיפה משמעותית
שני גדולי הדור בקריאה חסרת תקדים: "הצלת נפשות ממש"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר המתקפות ההדדיות: הוקפאו המגעים להקמת פורום ביטחוני מצומצם
בשווי כ-20 מיליארד דולר: שר החוץ האמריקני אישר מכירת ציוד צבאי לישראל
המשפיע העולמי הגאון רבי יהודה דייטש שליט"א: "זה הצלת נפשות!"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לקראת הפסגה על עסקת חטופים: אלה דרישותיו העיקריות של רה"מ
דיווח: בלינקן דחה את ביקורו בישראל בשל חשש בארה"ב ממתקפה על ישראל
התור שמספר את הסיפור: גלגולים בלתי פוסקים בשביל לסגור את החודש
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

בעקבות דברי בן גביר: לפיד יזם פגישה עם דרעי, שהודיע שש"ס תתמוך בהצעתו
מחשש לחדירת כוח רדואן: מספר יחידות עלית מוקמו ביישובים בגליל

הכתבות המעניינות ביותר

וַיְהִי בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי • כותרות העיתונים – י' באב ה'תשפ"ד
פניית השב"כ לראשל"צ ערב תשעה באב: הרב נענה ונשא נאום חריף • צפו
תחלואה חריגה: עשרות ילדים ותינוקות אושפזו לאחר שנדבקו בוירוס נשימתי
הילדים הסבו קורת רוח למרן ראש הישיבה; כך התנהל המבחן • צפו
טרגדיה בחסידות: אברך בן 26 נפטר מהמחלה והותיר יתומה קטנה
השעה הדרמטית בבית החולים: הרופאים הוזעקו למיטת האדמו"ר וזה מה שגילו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

-מסך-2024-08-11-215128-(small)_optimized
התקווה מתעוררת מתוך החורבן: מדוע מקלים בדיני האבלות מחצות היום?
WhatsApp Image 2024-08-12 at 13.52
מרתק: היכן קראו לתשעה באב "סורוני", ומה המשמעות של "כו-הלאהיי"?
WhatsApp Image 2024-08-12 at 13.52
מסע לאורך ההיסטוריה: האסונות שאירעו לאבותינו ביום צום תשעה באב
 מסך 2024-08-08 231312
מה יהודי חסידי עושה בסרטון תעמולה של חיזבאללה? כך הגיב ל'JDN' • צפו

חדש באתר

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי • כותרות העיתונים – י' באב ה'תשפ"ד
‏‏לכידה
פניית השב"כ לראשל"צ ערב תשעה באב: הרב נענה ונשא נאום חריף • צפו
.
עוטף ירושלים: צלף חיסל מחבל שהשליך בקבוקי תבערה מעל לגדר הביטחון
.
תחלואה חריגה: עשרות ילדים ותינוקות אושפזו לאחר שנדבקו בוירוס נשימתי

גלריות

 אמסנא תשעה באב תשפ''ד (4)
שַׂקִּים חֲגוֹרֶיהָ • אמירת הקינות בחצה"ק זוטשקא אמסנא
''ע פריד תשעה באב תשפ''ד (4)
עַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה • הגר"ע פריד באמירת הקינות
''צ ברגמן תשעה באב תשפ''ד (3)
עַד אָנָה בִּכְיָה בְצִיּוֹן • הגרמ"צ ברגמן באמירת הקינות
''נ זכריהו רב קהילת יוצאי עדן תשעה באב תשפ''ד (1)
לָאָרֶץ הִשְׁלִיךְ פְּאֵרִי • הגר"נ זכריהו רב קהילת עדן באמירת הקינות

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי • כותרות העיתונים – י' באב ה'תשפ"ד
6
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture