בארץ

האוטובוס שניזוק. שימוש לפי סעיף 27א

עדת ראיה לפיגוע המטען: “שמענו פיצוץ מטורף וראינו כדור אש. ניצלנו בנס”

יממה לאחר פיגוע המטען לעבר אוטובוס הנוסעים סמוך למעלה עמוס, תושבי האזור מדברים על תחושת ההפקרות ומביעים ביקורת חריפה על התנהלות מערכת הביטחון. תושבת היישוב החרדי: “המחבלים פספסו אותנו ב-50 מטר, ראינו כדור אש”

חדש! אין לכם כוח לקרוא את הכתבה? האזינו לה

  • אתה תהיה הפוסק של הבית

    תוכן מקודם

  • טעמתם פעם קיץ בכפית? >>

    תוכן מקודם

  • בשלנים? נראה אתכם צולחים את האתגר הזה

    תוכן מקודם

  • יש שאלות שצריך להפנות לרב, ויש שאלות שאתה חייב לענות בעצמך

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

פיגוע המטען שהתרחש אמש (ראשון) בסמוך לישוב החרדי מעלה עמוס בגוש עציון, הביא לביקורת נוקבת ותחושות קשות בקרב התושבים ביישובי האזור שסובלים כבר תקופה ארוכה מטרור בכבישים, שכלל פיגוע מטען דומה לעבר אוטובוס נוסעים לפני כחמישה חודשים בלבד.

מ’ תושבת מעלה עמוס שנסעה עם רכבה מאחורי האוטובוס שספג את מטען החבלה סיפרה על החוויה המטלטלת: “נסעתי אמש לישוב חזרה מקניות עם ארבעה ילדים ברכב, וקצת לפני מעלה עמוס – בסיבוב לפני בית הספר הערבי בצד הדרך שמענו לפתע פיצוץ מטורף, וראינו כ – 50 מטר לפנינו כדור אש בגובה עצום. לפחות הייתה מוזיקה בווליום ברכב שריככה את הרעש בשביל הילדים”.

מ’ הוסיפה ותיארה: “פרססתי מיד ונסעתי במהירות לכיוון העמדה הצבאית הקרובה, שם החיילים הרגיעו וליוו אותנו לישוב בשלום. רק כשהגענו לישוב הבנו שהמחבלים ניסו לפגוע באוטובוס שהיה לפנינו ובגלל העיקול והצמחייה שמסתירה לא ראינו אותו. אם היינו עוברים שם רגעים בודדים לפני כן המטען היה יכול לפגוע גם בנו. ניצלנו אתמול בנס ומודים לקב”ה”.

“בחודשים האחרונים הטרור באיזור שלנו בכל יו”ש ופרט באזור שלנו מתגבר באופן משמעותי”, סיפר היום ישי יפעתי, תושב הישוב תקוע. “עד לא מזמן זה היה בעיקר זריקה של אבנים ובקבוקי תבערה על רכבים שנוסעים בכבישים, אבל לאחרונה הערבים באיזור קיבלו אומץ והתחילו לעשות פיגועי מטענים. זו כבר הפעם השנייה כמעט באותו מקום שהערבים מפוצצים מטען על אוטובוס ורק בנס זה נגמר בלי נפגעים”.

לדבריו, “לאחר ה- 7.10 הערבים היו מורתעים במידה מסוימת אבל מאז ההרתעה נשחקה, הטרור רק גובר ולא נראה שהצבא פועל כדי לסכל את הפיגועים. הפיגוע עכשיו היה כ – 300 מטר מעמדה צבאית עם פילבוקס, אבל העמדה סטטית ולא מגנה על הציר. יש באיזור עצי זית קרובים מאוד לכביש שמסתירים את מי שמתקרב אבל למרות שלא מדובר בפעם ראשונה שיש פיגוע באיזור לא עשו עם זה כלום ולא חישפו את צדי הכביש”.

“זה מה שכל כך מדאיג אותנו, שאין תגובה של צה”ל לכל זה ונראה לצערי שגם אם יהיו נפגעים זה לא יגרום למערכת להתחיל לפעול. התחושות שלנו מאוד קשות, אנחנו מרגישים חוסר אונים וחוסר ביטחון. הרבה תושבים ציפו שהמצב ישתנה אחרי הזועות שראינו בשמחת תורה, אבל זה נראה שצה”ל ממשיך באותה תפיסה ישנה של סתימת חורים בסוף הצינור במקום לסגור את השיבר הראשי”, הוסיף ותקף יפעתי.

משה קוק, תושב הישוב מיצד הסמוך משתף אף הוא בתחושות הקשות: “התחושה שלנו היא שעד שיהודים לא מתים לא קורה שום דבר לצערנו הרב, וגם אז לא קורה יותר מדי. מה- 7.10 למדנו שאם הציבור לא ייזום אף אחד אחר לא יעשה זאת בשבילו. זאת ההרגשה הכי נפוצה כאן בישובים שאין במי לבטוח, לא בצבא, לא במערכת, לא בשום דבר, הם מתעסקים בטפל במקום בעיקר”.

“אנחנו מארגנים בעצמנו הפגנות, מקימים מיגון בתוך היישובים, קונים כלים בעזרת תרומות וכספים שלנו, אנחנו לא סומכים על המערכת. מבחינתנו אם יהיה עוד 7.10 אנחנו אפילו לא מרימים טלפון, אין על מי לסמוך. התחושה היא שלא למדו כלום, ומרגע לרגע הכל חוזר למצב שבו הוא היה ב- 6.10 ודברים שרק הופכים להיות גרועים יותר”, מספר קוק בכאב.

“ההרגשה שמפקירים אותנו רק התחזקה אחרי הפיגוע החמור אתמול. זה כבר פיגוע מטען שני בתוך זמן קצר. מהאופן בו המטען היה בנוי ועמוס במלא חתיכות ברזל אנחנו מבינים שהמטען הזה היה מטען שבא להרוג, ורק בנס זה נגמר ללא נפגעים. אבל למרות הכל – אנחנו כאן ולא הולכים לשום מקום, זה רק מחזק אותנו להישאר כאן. מתפללים וה’ יעזור”, סיכם.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

הירשם לקבלת עדכונים
עדכן אותי על
1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

נס גדול ברוך השם

כתבות חדשות באתר

מסלול "בין הזמנים" ייחודי לחברי מועדון הבריאות WOW של מאוחדת
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

טרגדיה בסחנה: ילדה חרדית נפגעה מרכב - מצבה אנוש
דובר הבית הלבן: "עלינו להניח שאיראן ערוכה לתקוף את ישראל"
השקעה בנדל"ן – השקעה נכונה או טעות אסטרטגית?
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

"נסראללה רוצה לרדת מהעץ; הוא שונא את עזה ואת סינוואר הכלב"
חיזבאללה שיגר כטב"מים מתאבדים, נפילות ושריפות בצפון
האלמנה שכורעת תחת הנטל לדאוג ל 14 היתומים הרכים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מח"ש פתחה בחקירה נגד ניצב במשטרה: זה החשד נגדו
העדכון שקיבל הדרג המדיני אחרי השיחות בקהיר: "הסיכוי לעסקה אינו גבוה"
אל תחמיצו: הסגולה של מרן שר התורה לימי בין הזמנים
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לאחר כ-3 שעות: הושגה שליטה בשריפת היער שאיימה על היישובים
גלנט לרמטכ"ל האמריקני: "תוקפנותה של איראן שוברת שיאים"

הכתבות המעניינות ביותר

כך תכינו לבד בבית טבעות בצל - ויש גם גירסה בלי טיגון
בעקבות תאונת אופניים: ראש הישיבה אושפז ומצבו מוגדר קריטי
אסון כבד: הרב קליין ליווה את נכדיו לתחנת הרכבת - ונפטר בפתאומיות
טרגדיה: אם צעירה נפטרה מחיידק אלים שבוע לאחר לידת בתה השביעית
טרגדיה: אם צעירה נפטרה מחיידק אלים שבוע לאחר לידת בתה השביעית
חומה קרסה על הרכבים - שהתרסקו לחלוטין • צפו
הסיפורים שמוכיחים: המוצרים מהדרין - אבל אתם אכלתם טרף!
טען עוד כתבות >
1
0
מעניין אותנו מה אתה חושב, תוכל להגיב בבקשה?x

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture