המחבל שביצע את הפיגוע בצרפת ביום שבת האחרון הובא היום לשימוע בפני שופט, לאחר שבחקירתו הודה כי ביצע את הפיגוע ואמר שהוא פעל כדי לתמוך בעם הפלסטיני ולגרום לרשויות הישראליות להגיב. לדברי המחבל, לא הייתה לו כוונה לרצוח, אבל הוא רצה להפחיד; כך דווח הערב (רביעי) בעיתון “וושינגטון פוסט”.

עוד דווח כי מתשאול שערכה המשטרה, וכן מפוסטים שלו ברשתות החברתיות, התגלה כי המחבל המוסלמי נהיה קיצוני יותר באמונתו הדתית בחודשים האחרונים. הוא אמר למכרים שהוא רוצה לצאת להילחם בעזה, והוא גם “טיפח במשך תקופה ארוכה שנאה ליהודים, המתמקדת במיוחד במצב בפלסטין”, אמרו התובעים.

התובעים בצרפת אמרו שהם מבקשים להגיש נגדו כתב אישום בגין תמיכה בטרור, לרבות ניסיון רצח והצתה שבוצעו מסיבות של גזע או דת, וכן אלימות מזוינת נגד המשטרה. ייתכן ויוגש כתב אישום אף כנגד שני אנשים נוספים החשודים בסיוע לו.

כזכור, הפיגוע התרחש בשבת בבוקר. המחבל, ממוצא אלג’יראי, הצית שני רכבים בסמוך לבית הכנסת “בית יעקב” בעיר לה גרנד מוט בדרום מערב המדינה. כתוצאה מכך, התרחש פיצוץ עז, התפתחה שריפה במקום.

לפי הפרטים שפורסמו בוושינגטון פוסט, במהלך השבועות האחרונים רכב המחבל נשק חם וערך חיפושים באינטרנט על בתי כנסת באזור, חגים יהודיים ומנהגי שבת.

לזירת הפיגוע הוא הגיע לבדו, כשהוא מצויד באקדח, עם בקבוקי פלסטיק מלאים בדלק וגרזן שעליו כתב הצהרות כמו “פלסטין”, “עזה” ו”דם מוסלמי”.