חדשות

דוברות הכנסת

לפיד: “בלב לא שקט אנחנו מעבירים את המדינה – אנחנו תיכף חוזרים”

ראש ממשלת המעבר היוצא: “אנחנו מעבירים לכם מדינה במצב מצויין. עם כלכלה חזקה, עם יכולות ביטחוניות משופרות והרתעה עוצמתית, עם מעמד בינלאומי מהטובים שהיו פה אי פעם. תשתדלו לא להרוס את זה, אנחנו תיכף חוזרים”
  • פותחים ספר מידי פעם? זה מה שאתם חייבים לדעת

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

  • איכא כוח הטענה: המודל החדש שהפך מאות אברכים מופלגים, לבעלי פרנסה בשפע!

    תוכן מקודם

  • השדכן שעוזר לכם לבחור נכון!'

    תוכן מקודם

  • ספרייה תורנית מכובדת במינימום כסף - הסוד של האברכים

    תוכן מקודם

  • אני אוהב לנהוג, עובד קרוב לבית, והשכר שלי גבוה עם מלא הטבות

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, אמר היום (חמישי) בתחילת הדיון לקראת השבעת הממשלה בראשות בנימין נתניהו: “השבעת הממשלה היא העברת מקל. בלב לא שקט אנחנו מעבירים את המדינה לידי הממשלה הנבחרת. מן הראוי ברגע כזה לתת לכנסת ישראל ולאזרחי ישראל דו”ח מסודר על מצב המדינה”.

“מתוך כבוד למעמד, אני רוצה להביא בפני הכנסת את הנתונים העובדתיים על מה שעשתה הממשלה תחילה בהובלת נפתלי בנט, שזה הרגע לשלוח לו מכאן תודה גדולה, ולאחר מכן בראשותי. כדי למנוע נסיונות לשכתב את ההיסטוריה, צריך שיהיה ברור מה היה מצבה של המדינה ברגע העברת השלטון”.

לפי החל להציג את השגי ממשלתו, לטענתו: ראש הממשלה הנכנס נתניהו אמר בסדרה של ראיונות שמשימתו הראשונה במעלה היא בלימת ההתעצמות האיראנית. אני מסכים איתו, זהו אכן האיום הראשון במעלה, ועסקנו בו רבות בשנה וחצי האחרונות. בניגוד לכל התחזיות ונבואות הזעם הממשלה שלנו הצליחה לעצור את החתימה המחודשת על הסכם הגרעין עם איראן. זה היה כרוך בעבודה מדינית מורכבת, חלקה הגדול מתחת לרדאר, מול הממשל האמריקאי, וגם מול אירופה. התוצאה ידועה: ההסכם לא נחתם, הסנקציות על איראן נשארו בתוקף ואף הורחבו. משמרות המהפיכה לא הוצאו מרשימת ארגוני הטרור. התיקים הפתוחים של איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לא נסגרו”.

“בעת ביקורו של הנשיא ביידן בישראל הוא ואני חתמנו על “הצהרת ירושלים” ההיסטורית, שכוללת הסכמה על העקרון שלישראל זכות מלאה להגן על עצמה ולפעול למניעת הגרעין האיראני בכל דרך שתמצא לנכון. ההצהרה כוללת מחוייבות אמריקאית לשיתוף פעולה כלכלי ובטחוני בהיקפים חסרי תקדים. במהלך הכהונה שלנו ישראל ביצעה שורה של פעולות גלויות וחשאיות כדי למנוע את ההתעצמות האיראנית. הגברנו את המאמץ למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה, אבל ידה הארוכה של ישראל הגיעה גם הרחק מעבר לזה”.

לפיד הוסיף, “התנענו וחידשו פרוייקטים בטחוניים משמעותיים לביצור עליונותה ושימור יכולותיה ההתקפיות של מדינת ישראל, לאחר שהיו תקועים תקופה ארוכה. כל זה נעשה תוך דיאלוג אינטנסיבי ולעתים נוקב עם האמריקאים, אבל גם תוך חיזוק מעמדה של ישראל בארצות הברית. לא שילמנו מחירים מדיניים. לא הסכמנו לפתיחת הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים. לא הסכמנו כמובן – בניגוד לכמה פרסומים ואמירות – לתת לאמריקאים שום זכות וטו על פעולות ישראליות. לא הסכמנו, כמובן, לחקירות בינלאומיות של חיילי צה”ל ומפקדיו”.

“המשכנו וחיזקנו את הסכמי אברהם, פתחנו שגרירויות ונציגויות באיחוד האמירויות, מרוקו ובחריין. התחלנו דיאלוג מול הסעודים, שבשלב ראשון יאפשר למטוסים ישראלים לעבור מעל סעודיה ויאפשר לאזרחים ישראלים טיסות ישירות למכה בזמן החאג’. הנחנו את היסודות להצטרפות סעודית מלאה ל”הסכמי אברהם”. הפרטים החסויים יועברו כמובן לראש הממשלה הנכנס. אם הממשלה החדשה תמשיך בנתיב שחצבנו אפשר להגיע עם הסעודים לנורמליזציה מלאה תוך זמן לא ארוך”.

“פתחנו את “פורום הנגב”, פורום כלכלי ובטחוני עם ארה”ב, מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין, ניהלתי כבר שיחות עם מלך ירדן ובעבודה מדינית נכונה גם הירדנים יצטרפו לפורום הזה. פתחנו את מיזם I2U2 עם ארה”ב, הודו ואיחוד האמירויות. מיזם שכבר בונה פרוייקטים כלכליים בכל רחבי המזרח התיכון ופותח בפני הכלכלה הישראלית שווקים חדשים בהיקפי ענק”.

“חידשנו את היחסים עם תורכיה, יש שגרירה באנקרה, חתמנו עם התורכים על הסכם תעופה והקמנו מחדש את הוועדה הכלכלית המשותפת איתם. שירות החוץ הישראלי עבר תהליך מזורז של שיקום. מינינו 74 שגרירים חדשים. הקמנו מחדש את מערך ההסברה הבינלאומי, עם דגש על הסברה דיגיטלית. ניהלנו קמפיין בינלאומי נחרץ ומוצלח נגד ועידת דרבן הרביעית – ועידה אנטישמית ואנטי ישראלית – וגרמנו לעשרות מדינות, כולל המרכזיות ביותר, להחרים את הוועידה”.

“חתמנו עם האיחוד האירופי על הסכם הורייזן ועל הסכם-גג לשיתוף פעולה מדיני-כלכלי. אלה הסכמים שבשנים הקרובות יזניקו קדימה את המדע הישראלי, את הכלכלה הישראלית ואת הסחר בינינו לבין אירופה. חתמנו על הסכם גבול ימי היסטורי עם לבנון, שמבטיח את האינטרסים הבטחוניים והאנרגטיים של ישראל בצפון. חתמנו על הסכם שותפות איסטרטגית ראשון מסוגו עם בריטניה. חתמנו על הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות. התקבלנו כמדינה משקיפה באיחוד האפריקאי”.

לפיד עבר לסקר את התחום הבטחוני: “השנה וחצי האחרונות הן התקופה השקטה ביותר בעוטף עזה מזה 15 שנה. הממשלה שלנו נכנסה לתפקידה כזכור מיד אחרי אירועי “שומר חומות” והמהומות בערים המעורבות. כדי שהאירועים האלה לא יחזרו על עצמם הנהגנו מדיניות אפס סובלנות כלפי בלוני הנפץ וכלפי כל ירי מהרצועה. באוגוסט יצאנו למבצע “עלות השחר” למול איומי הטרור של הג’יהאד האיסלאמי. באחד המבצעים המהירים והקטלניים שניהלה ישראל מעודה סוכלה ההנהגה הצבאית הבכירה של הג’יהאד האיסלאמי מבלי שישראל ספגה אפילו הרוג אחד”.

“במרץ האחרון התחלנו את מבצע “שובר גלים”, שנועד לחזק את מרחב התפר ולהעביר את הלחץ לתוך שטחי הרשות הפלשתינית. צה”ל, שב”כ והימ”מ פועלים בשכם, במחנה הפליטים ג’נין, בכל מקום שיש בו התארגנות טרור שנועדה לפגוע בישראלים”.

“אחרי הרבה מאוד שנים החזרנו את מדיניות הסיכולים הממוקדים נגד מנהיגי ארגוני הטרור. אני רוצה להבהיר, היות ושמענו הרבה דיבורים לא מבוססים בנושא, הוראות הפתיחה באש ברורות לכל חייל בצה”ל: אם מישהו מנסה להרוג אותך, תהרוג אותו”.

“למרות כל האיומים ובניגוד לעבר, התעקשנו לקיים בירושלים את מצעד הדגלים בתוואי המקורי, קיימנו את חגיגות יום ירושלים כסדרן. שמרנו על הסטטוס-קוו בהר הבית, אבל מספר שיא של יהודים עלו לבקר בהר בשנה האחרונה. חודש הרמדאן עבר השנה בשקט”.

הוא הוסיף, “הממשלה העלתה ב-50% את שכר החיילים. העברנו את תוכנית “ממדים ללימודים” – תוכנית שמממנת 75% מלימודי התואר ראשון לכל מי שהיה לוחם בצה”ל. בעיני זהו ביטוי לסדר עדיפויות לאומי, לכך שהממשלה שלנו הציבה בראש סדר העדיפויות שלה את המשרתים בצה”ל, את האנשים הצעירים המסכנים את חייהם כדי להגן על חיינו ועל גבולותינו. העברנו את רפורמת “נפש אחת” לנכי צה”ל והלומי קרב. מתחייבת פה מילה טובה לשר הבטחון היוצא, בני גנץ, שהפרוייקט הזה היה בנפשו והוא קידם אותו ללא לאות”.

“הממשלה הוציאה את המדינה ממשבר הקורונה בלי סגר אחד, תוך שהיא מובילה מבצע חיסונים בהיקף לאומי. היינו המדינה הראשונה בעולם שהלכה לחיסוני בוסטר. שר הבריאות ניצן הורוביץ ניהל את משבר הקורונה המתמשך בקור רוח, במקצועיות, ועל כך נתונה לו הברכה”.

בשלב זה עבר לסקר את התחום הכלכלי. “האקונומיסט”, העתון הכלכלי החשוב בעולם, פרסם בשבוע שעבר את הסקירה השנתית שלו שממנה עולה שישראל היתה השנה הכלכלה הרביעית בחוזקה בעולם. זהו הישג מרשים במיוחד ומגיע הרבה קרדיט לשר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן, על הנהגה כלכלית אחראית ומדוייקת. העברנו תקציב מדינה ראשון אחרי שלוש-וחצי שנים. התקציב הזה כלל שורה של רפורמות היסטוריות, בתחבורה, באנרגיה, בתעשיה, בנושאים ששנים היו תקועים כמו גיל פרישה לנשים, ופתיחה לייבוא מקביל”.

“אי אפשר לדבר על כלכלה בלי קצת מספרים: במהלך השנה האחרונה – מנובמבר עד נובמבר – המדינה רשמה עודף תקציבי של 7.5 מיליארד שקל. הכנסות המדינה גדלו ב-14.5%. הייצוא הישראלי גדל השנה ב-21%, ב-2022 הוא יחצה את רף ה-160 מיליארד דולר. האבטלה התכווצה ל-3.06%, מהנמוכות בתולדות המדינה. אולי המספר היחיד שהוא עדיין בעייתי היא האינפלציה, היא כרגע עומדת על 5.3%. זה גבוה מדי, אבל זה עדיין נמוך בהרבה מהאינפלציה באירופה או בארצות הברית”.

“הממשלה התמודדה, כמו כל ממשלה בחמש-עשרה השנים האחרונות, עם יוקר מחיה שהפך להיות מכת מדינה. עשינו סדרה של פעולות כמו רפורמת הייבוא המקביל, הקפאת מחירי הדלק, והרפורמה בחקלאות. הממשלה יזמה כניסה לשוק הישראלי של רשתות זולות כמו “קרפור” הצרפתית ו”ספאר” ההולנדית. כבר אפשר למצוא את המוצרים של “קרפור” ברשתות השיווק, הם זולים בעשרות אחוזים ממוצרים מקבילים להם”.

“כמובן, הגורם מספר אחת ליוקר המחיה בעשר השנים האחרונות הוא הדיור. בהובלת השר אלקין הממשלה הכפילה את השיווקים, הכפילה את העסקאות, הגיעה לשיא של כל הזמנים בהתחלות הבניה. הביאה לשיא את מספר הדירות שיצאו להגרלה בהנחה. אנחנו רואים כבר עכשיו בלימה בשוק. בסוף הרבעון הראשון של 2023 תהיה ירידת מחירים. אם הבניה תמשך בהיקפים שבהם היא מתנהלת עכשיו, הירידה הזו יכולה וצריכה להמשך”.

“המשימה הראשונה במעלה של הכלכלה הישראלית בשנים הקרובות תהיה הכנסת מה שיותר אנשים למעגל העבודה. בהובלת שרת הכלכלה אורנה ברביבאי נערכה רפורמה מקיפה בזרוע העבודה. ב-2021 סיימו 70 אלף בני אדם הכשרות, עם השמה מקצועית. ב-2022 המספר יהיה אפילו גבוה יותר”.

“הפעלנו את תוכנית החומש לחברה הערבית. בשנה האחרונה היא תוקצבה בקרוב לחמישה וחצי מיליארד שקל. הפעלנו כמובן את תוכנית “מסלול בטוח” לטיפול באלימות בחברה הערבית. היא הורידה את מספר הרציחות, היא הפעילה לחץ כבד על ארגוני הפשיעה, אבל יש עוד דרך ארוכה לעשות בעניין”.

לסיום אמר, “אני רוצה להוסיף משהו בנימה אישית. מבחינתי ההישג הכי גדול שלי השנה הוא לא זה שהייתי ראש ממשלה, אלא זה שהעברנו את חוק אנשים עם מוגבלויות, הקואליציה והאופוזיציה ביחד, בהובלת שר הרווחה מאיר כהן. השבוע ישבתי עם מנכ”לית משרד הרווחה לקבל ממנה עדכון. התקנות של החוק כבר לפני סיום. חבר הכנסת מרגי, שר הרווחה המיועד, אני משוכנע שאתה מבין ויודע שהחוק הזה הוא בנפשנו והמשפחות מחכות לו בנשימה עצורה”.

“אלה עיקרי הדברים. אנחנו מעבירים לכם מדינה במצב מצויין. עם כלכלה חזקה, עם יכולות בטחוניות משופרות והרתעה עוצמתית, עם מעמד בינלאומי מהטובים שהיו פה אי פעם. תשתדלו לא להרוס את זה, אנחנו תיכף חוזרים”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

4 תגובות
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

לך לעזעזל איש הזוי וחלול

ברור תיכף חוזרים חיחיחיחיחיחיחי

לא תיכף ולא חוזרים
אולכים ונעלמים ולא שבים לעולמים
חבל ששכך את ההישג של החדרת שינאת חינם בן אחים

חיקוי עלוב לנאום הפרישה של נתניהו

כתבות חדשות באתר

ביום ראשון החתונה: מרן עמוד הישועות זועק לעזרה דחופה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המחנה הממלכתי: נעניק תמיכה וגיבוי מלא לכל מתווה אחראי לעסקת חטופים
סגירת מעגל על המפגעים: חוסלו שני מחבלים שלקחו חלק בפיצוץ המטען בג'נין • צפו
אשה חרדית נספתה בשרפה ב'כוכב יעקב': "היא נלחמה כמו לביאה לחלץ את הילדים"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

המתיחות בין גלנט לראש הממשלה נתניהו מחריפה: "אתה לא ראש הממשלה"!
שריפה פרצה בבניין בן 6 קומות באילת; עשרות בני אדם חולצו 15 פונו לבית החולים
מפתיע: הכלי שחושף למשפחות כמה יעלו להם בעתיד כל חתונות הילדים יחד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

היועמ"שית החליטה: לאחר פרק זמן של שיח ציבורי, יחל גיוס חרדים בכפייה
"אנחנו תפאורה": בן גביר מתח ביקורת בקבינט על קבלת ההחלטות בפורום מצומצם
קְנַאקֶדִיג, עוצמתי - חודש הספר תשפ"ד
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

שתי דקות לאחר השיגור: המחבל חוסל; 100 מחבלים חוסלו בסג'עייה • צפו
הלוחמים הקדישו את פיצוץ מנהרת הטרור בסג'עייה לזכר עמיחי רובין הי"ד • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

המהפכה הדרמטית בירושלים אגודת ישראל מציגה: 'נאמני הקהל' גם בארנונה
רבה של אור יהודה עם רעיון מיוחד לפרשת קרח • צפו
שני פצועים קל בתאונת דרכים בין אוטובוס ושני רכבים ברחוב חיד"א בבני ברק
צפו בשיחה מרתקת על פרשת קורח ושיעור נפלא מתמצת על כל הלכות סחיטת פירות וצביעה באוכלין ברבע שעה!!
הנכנע לרצון ה' שולט על איתני הטבע • הרב יחיאל מאיר צוקר • צפו
פנינים לפרשת השבוע • הרב יוסף חיים אוהב ציון • צפו
טען עוד כתבות >

המיוחדים

 מסך 2024-07-04 222823
קיפקעס | הסלמה ספרדית ופרגמטיות אשכנזית, מגעים עם המרכז-ימין, ואלימות בהלוויה
WhatsApp Image 2024-07-02 at 23.56
"סופרים גופות מחבלים": כתב 'JDN' בסיור נדיר ב'עיר המנהרות' - רפיח | מיוחד
WhatsApp-Image-2021-05-20-at-13.27.36-724x483-1-1-1
החטיפה, הבהלה והפעלול • עשרת הסרטונים הנצפים של השבוע
 מסך 2024-06-27 221403
קיפקעס | התיעודים המיוחדים מהמסע, הסיומים בעזה והפוזה של בן גביר

חדש באתר

.
המחנה הממלכתי: נעניק תמיכה וגיבוי מלא לכל מתווה אחראי לעסקת חטופים
IMG-20240705-WA0050
המהפכה הדרמטית בירושלים אגודת ישראל מציגה: 'נאמני הקהל' גם בארנונה
photo1720171343
סגירת מעגל על המפגעים: חוסלו שני מחבלים שלקחו חלק בפיצוץ המטען בג'נין • צפו
.
המתיחות בין גלנט לראש הממשלה נתניהו מחריפה: "אתה לא ראש הממשלה"!

גלריות

 עצרת להצלחת עם ישראל (2)
בית הכנסת היזדים: עצרת תפילה להצלחת עם ישראל
 דן ביתר הכנסת ס''ת הרב יחזקאל טאוב (24)
ביתר: הכנסת ספר תורה וסיום הש"ס בהילולת בעל הנחלת דן ממודז'יץ זצוק"ל
'ניץ במאנסי חנוכת הבית וש''ב (59)
מאנסי: חנוכת ביהמ"ד ויז'ניץ ושבע ברכות לנין האדמו"ר
''ת דברי יחזקאל בית שמש חומש סעודה (2)
יָבוֹאוּ טְהוֹרִים • מסיבת חומש בת"ת 'דברי יחזקאל' על טהרת הקודש בבית שמש

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שִׁשִּׁי • כותרות העיתונים – כ"ט בסיון ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture