וידאו

יונתן סינדל, פלאש 90

סוער בגוש עציון: ירון רוזנטל עם סרטון על המצוקה; שלמה נאמן לעג על הסאונד

הבחירות המקומיות בגוש עציון, הפכו להיות סוערות אחרי שראש המועצה שלמה נאמן בחר במתקפה אישית על המתמודד מולו, ירון רוזנטל, שפרסם סרטון עם טענות על כך שלא מקדמים בניה במערב הגוש, מה שגורם לצעירים לעזוב את המקום
  • מנהל מוסד חינוכי? אתה חייב את זה!

    תוכן מקודם

  • כל כך טעים שלא תאמינו שזה פרווה >>

    תוכן מקודם

  • מוכנים לשינוי? בואו תגלו איך אלפי אנשים מרוויחים כסף מהדיגיטל

    תוכן מקודם

  • 2024, אנשים מממנים שכר דירה עם נכס דיגיטלי

    תוכן מקודם

  • האברכים לא האמינו: כמה יעלו להם כל חתונות הילדים יחד?

    תוכן מקודם

  • למה שווה לפתוח חשבון בנק בגיל צעיר?

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

הבחירות המקומיות לראשות מועצת גוש עציון, הפכו לסוערות. המתמודד לראשות המועצה, ירון רוזנטל, פרסם סרטון בדף הפייסבוק שלו, עם הטענות הבאות:

“חמישה פרויקטים במערב הגוש שכבר מזמן היה אפשר להתחיל לבנות אותם כדי לדאוג לעתיד הצעירים בגוש! אלון שבות (110 יחי’) בת עין (100 יחי’) ראש צורים מתחם 3 (19 יחי’) שכונת צופית בכפר עציון ושכונת ערוגות במגדל עוז (80 יחי’)”.

“צריך להגביר פה את הקצב לקדם תב”עות גדולות: גבעות, החמט”ר, ההר הרוסי, נופי השחר ויש עוד. הגיע הזמן להסתער על נושא הבניה ולקדם אותו ביעילות ובשיא המהירות. חברים – מתחילים לבנות השנה!”.

play-rounded-fill

בתגובה כתב ראש המועצה שלמה נאמן בדף הפייסבוק שלו:

“חג שמח ירון רוזנטל, ראיתי את הסרטון “התקוע” שלך. אחלה סאונד אגב. בוא נאפס אותך על העובדות והנתונים כדי שכל תושבי הגוש יכירו את האמת: נתחיל דווקא ב-80 היחידות בכפר עציון. דוגמה מצוינת. בוא תסביר לכל תושבי הגוש איך אתה ירון יושב על תב”ע מאושרת לכ-200 יחידות דיור בכפר עציון, ומחליט לבנות בה רק 30?! יש לך בקיבוץ כבר 3 שנים תב”ע בתוקף להקמת בית אבות, שכל כך צריכים אותו בגוש, אבל אתה מונע גם את זה. זה תקוע אצלך בבית! הקיבוץ שלך הוא היישוב היחיד בגוש עציון שיש לו תב”עות בתוקף לבניית מגורים ולהקמת בית אבות, אך אתה ירון מסרב לבנות, כי השיקולים הכלכליים שלך ושל הקיבוץ חשובים מצרכי תושבי מערב הגוש שמשוועים ליחידות דיור”.

“נמשיך לבור. זרקת לאוויר ש-110 יחידות תקועות בבור באלון שבות. בוא תלמד איך עובד מנהל תקין ירון: התב”ע קודמה במהירות שיא על ידי המועצה, וכרגע מתנהל מו”מ עם רשות מקרקעי ישראל (רמ”י), בתיאום עם הנהגת אלון שבות, כדי לקבל את האישורים הדרושים על פי חוק. שאבין ירון, אתה תכפה על תושבי אלון שבות לבנות בצורה לא חוקית, בלי אישור רמ”י, כמו שנבנה הסופרמרקט בכפר עציון?! שאלת את תושבי אלון שבות אם הם מסכימים לבנייה ללא היתרים?!”.

“הלאה. דיברת על 100 יחידות תקועות בבת עין. נו טוב, הפרויקט כבר אושר וקודם על ידי המעוצה, אך היישוב התנגד לו. ירון, האם אתה מתכוון להיכנס ליישובי הגוש ברגל גסה ולבנות בהם ללא הסכמתם?! אשמח לדעת איך הדברים אצלך פועלים”.

“הזכרת את ההר הרוסי והחטמ”ר. זו בעצם אותה תב”ע. אתה ירון הובלת מאבק אגרסיבי נגד התכנית שלי לבנות שם ובעוד מקומות במרכז הגוש. הצלחתי לנצח את ההתנגדות שלך (!) והתב”עות הללו מקודמות בימים אלו. תגיד לי, הרצחת וגם ירשת?! איפה הבושה שלך?”.

“בוא נדבר על גבעות. תב”ע שהייתה תקועה עוד משנת 2007 והוגדרה כחסרת סיכוי. אני זה שהוציא אותה מהבוץ והיא מובאת לאישורים בימים אלו. אני פעלתי בשקט – בזמן שאתה ניהלת קמפיינים רעשניים שרק מזיקים”.

“לא סיימתי. בוא נדבר על נופי השחר, תב”ע של מגדל עוז. ירון, תרים טלפון להנהגת מגדל עוז ותשאל אותם למה התוכנית התעכבה ובאיזו מהירות היא מקודמת היום בתיאום מלא עם המועצה. אניח פה את האמת כפי שהיא: אם היית מצטרף למהלכי הבנייה שלי בגוש ולא נלחם נגדם בכל הכוח, ההסכמות עם מגדל עוז היו מגיעות הרבה יותר מהר ואיתם גם הבנייה. ודי לחכימא”.

“נסיים עם 19 יחידות תקועות במתחם 3 בראש צורים. שוב, גם כאן אתה לא שוחה בנתונים ירון: למרות מורכבות גדולה של תכנון עם תב”ע ישנה, הצלחנו יחד עם הקיבוץ למצוא פתרונות תכנוניים לקידום השכונה. הקיבוץ, באמצעות חברת ניהול, מקדמים את תכנון השכונה והבתים שנמצאים כרגע בשלב האחרון לקבלת היתרי בנייה לקראת בינוי”.

“קינחת בפאתוס “אני יודע לקדם מהר את הפרויקטים האלו. כבר השנה נתחיל לבנות..”. תתעדכן ירון, התחלנו לבנות כבר לפני 5 שנים, 1,500 בתים הנבנים היום בפועל ברחבי הגוש, בכל המקומות שלא הפרעת לנו בהם. אבל יותר מזה: גם במקומות שבהם נלחמת בנו אנחנו מתקדמים, ובעז”ה הטרקטורים יעלו גם יעלו מול עוד קמפיינים אגרסיביים שלך שגם לא מחוברים לעובדות בשטח. חג שמח”.

ירון רוזנטל הגיב:

“הצטערתי לקרוא את דבריו של שלמה גם בגלל הסגנון, וגם בגלל המהות שבינה לבין המציאות יש תהום (בלשון המעטה). אני מעריך את הניסיון של שלמה לקדם את גוש עציון בתחום הבניה, אבל יודע שבעזרת נחישות, יצירתיות וחריצות’ אפשר לקדם את הבניה הרבה יותר מהר. הגוש מחכה לזה! וכעדות לכך, אחרי 18 שנות הקפאה בכפר עציון, הצלחתי להוביל ולקדם 2 תב”עות (שאושרו) ולהיות שותף לקידום שתי שכונות (אחת נבנתה ואחת תתחיל להיבנות בחורף הקרוב) ולכן אני יודע שאצליח לקדם גם את הבניה בשאר היישובים מהר יותר! אמנם לא מדובר בפוסט קצר, כי הנושא מורכב, אבל אני ממש מבקש שתשקיעו 5 דקות!”.

“1. ״פרויקט הבור” באלון שבות – התב”ע אושרה לפני שנתיים ומאז הפרויקט תקוע. אני מבין שעל זה אין מחלוקת. אני מכיר את המו”מ שמתנהל מול רמ”י, וחושב שהמועצה ומוסדותיה מנהלים את המו”מ בצורה לא נכונה (בעיקר בגלל אינטרסים כלכליים שבעיני פחות חשובים מבניה). בשורה התחתונה – יש פרויקט שאלון שבות כל כך מחכה לו והוא לא מתקדם. בע”ה אני אדע לקדם את הפרויקט הזה במהירות, ובאלון שבות תהיה בניה לצעירים”.

“2. מתחם 3 בראש צורים – אני מבין שבסה”כ אנחנו מסכימים שהקיבוץ מנסה לקדם את הפרויקט כבר שנים ארוכות ועדיין אין היתרי בניה. אגב – אני יודע שמדובר בנושא מורכב, ומכיר היטב את הפרטים והבעיות אבל כמו שהבעיה נפתרה אחרי 4 שנים, היא הייתה יכולה להיפתר אחרי 3 חודשים!!!! בע”ה נבצע רפורמה במחלקת הנדסה ופרויקטים כאלו יתקדמו מהר (הבתים כבר יכלו להיות בנויים). לא התייחסתי בכלל להקפאת הבניה שנגזרה על ראש צורים, שמתחננים לקדם תב”ע כבר שנים ארוכות, ובגלל מחלוקות טקטיות עם המועצה, הם עדיין מחכים לתב”ע”.

“3. בת עין – שלמה צודק שהיו ביישוב קולות שלא רצו לקדם את הפרויקט הזה, לצד קולות שתמכו בפרויקט. תפקידה של המועצה היא לדעת לנווט את הדיון כדי שיהיו הסכמות ותהיה בניה. אגב – בבת עין היה ועד ממונה שנשלט ע”י המועצה, ולמועצה היה קל לגשר על המחלוקות. בפועל הפרויקט הזה יכול היה להיבנות כבר לפני 5 שנים (אני מבין שעל זה אין מחלוקת) אני שמוע את העמדה של שלמה “היו בעיות ביישוב ולכן לא התערבנו” אני חושב שהיא עמדה מוטעית, ואני אקח אחריות ביחד עם הנהגות היישובים, למרות שזה לא תמיד קל. בקיצור אני אדע לגשר על הגישות השונות בבת עין, וביחד איתם נצליח לבנות כי בת עין משתוקקת לבניה”.

“4. קידום תב”ע בגבעות – כפי שנכתב היא תקועה שנים ארוכות (מתוכם 7 שנים שבהם שלמה כיהן כראש מועצה). גם על זה אין כנראה מחלוקת. בע”ה נדע לקדם אותה מהר יותר”.

“5. התב”ע בהר הרוסי אני באמת חושב שבתב”ע של ההר הרוסי יש טעויות תכנוניות, בעיקר כי היא לא מחוברת לאלון שבות. בכל מקרה התב”ע הזאת אושרה לפני שלוש וחצי שנים במליאה, והיא עדיין תקועה. בע”ה נדע לקדם אותה מהר יותר, ונחבר אותה לאלון שבות, כדי שתהווה הרחבה ליישוב ולא תהיה מנותקת מאלון שבות”.

“6. התב”ע בחטמ”ר – התב”ע בחטמ”ר תקועה כי מערכת הבטחון לא מסכימה לקדם אותה. התקיעות הזאת היא לא גזירת גורל, ובניהול נחוש יותר אפשר היה לקדם את התב”ע הזאת. בע”ה נדע לקדם אותה ולחלץ את התקיעות….”.

“7. כפר עציון – כפר עציון יישוב שדאג לעצמו לתב”עות נרחבות, ולעתודת בניה משמעותיות, ולי יש חלק גדול בזה. בע”ה את ההצלחות של כפר עציון גם בתחום הבניה, נדע להעתיק גם ליישובים האחרים”.

“7. אגף הנדסה – אני מאוד מעריך את העובדות באגף הנדסה. הן באמת נהדרות וחרוצות. אבל במבחן התוצאה המדיניות של הנהלת המועצה והייעוץ המשפטי (ועל כך בפוסט נפרד) גורמת לשכונות שיכלו להיבנות לפני זמן רב להתעכב. וזהו הסיפור של השכונות בכפר עציון ובמגדל עוז שמתעכבות. תושבים שניסו לקבל “היתר בניה” מבינים על מה אני מדבר…. בע”ה נערוך רפורמה באגף הנדסה, ויהיה הרבה יותר קל לקבל היתרי בניה…”.

לסיום כתב ירון רוזנטל: “אני ממש מבקש מתומכי, לא להיגרר להשמצות, ולנהל ויכוח נוקב אבל ענייני!”.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

1 תגובה
הכי מדורגות
חדשות ביותר ישנות ביותר
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות

חג שמח 😜😜😝🤪😁

כתבות חדשות באתר

הלחץ התחלף בהודיה: הבדיקה הרפואית יצאה תקינה לגמרי!
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

אחרי שלוש שעות: לוחמי האש חילצו עגל שנפל לבור במושב דלתון
מחבלים חמושים משתלטים על משאיות סיוע | חטיבת הנח"ל יוצאת מרפיח
מדהים: האברכים התרגשו מסיפור חייהם של החתן והכלה – והתחייבו לשלם את הוצאות החתונה
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

יום קרב בצפון: 7 יירוטי כטב"מים - ותקיפת מטרות טרור • צפו
"לא יישארו לכם טנקים": חיזבאללה בסרטון מאיים נגד פלישה ללבנון
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

כבר התרגלנו: הצלם תיעד את רגע הורדת הבניין ברצועת עזה
תיעוד יוצא דופן: רימונים נגד מחבלים חמושים במרתף ומארב רחפנים
בקשתו האחרונה של הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל: "זה כמו צוואה"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הכלבים נובחים והפצצות נופלות: תיעוד חדש מהתקיפה בנמל חודידה
"תן אש!": תיעוד מטורף מהלחימה האינטנסיבית בתוך מבנה מגורים בעזה

הכתבות המעניינות ביותר

מעמד 'כבוד התורה' בכולל 'בית תלמוד להוראה' ויז'ניץ אלעד
כְּשֵׁם שֶׁנִּכְנַס לַבְּרִית: שמחת הברית לנין האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא
המונים בהילולת הצדיק מרעננה זצ"ל • גלריה
איך אדע מה הן המעלות שלי? | הרב שבתי סלבטיצקי לפרשת פנחס
חיל האוויר חושף: כך ביצענו את התקיפה הישראלית הראשונה בתימן • צפו
לא להתחשב בפסיקת בג"ץ / הרב מאיר גולדמינץ
טען עוד כתבות >

המיוחדים

WhatsApp Image 2024-07-22 at 16.11
תורי ענק בתחנות דלק ואיומי נקמה; איך נראית התקיפה ממרחק של 1,800 ק"מ
-קרב-f-35-אדיר
תחקיר הכטב"מ והתגובה; המטרה: צינור החמצן של החות'ים | פרטים חדשים
חותים
מה הסיפור שלהם: 10 דברים שלא ידעתם על החות'ים, עם החוקרת לענייני תימן
NETZAH YEHUDA
למי יישלחו צווי גיוס? והאם חרדים יוכלו לשרת ללא נשים בכלל? | כל הפרטים

חדש באתר

photo_5832496284831956973_y
אחרי שלוש שעות: לוחמי האש חילצו עגל שנפל לבור במושב דלתון
'ניץ אלעד מעמד כולל הוראה (16)
מעמד 'כבוד התורה' בכולל 'בית תלמוד להוראה' ויז'ניץ אלעד
-מסך-2024-07-22-173542-(small)_optimized
מחבלים חמושים משתלטים על משאיות סיוע | חטיבת הנח"ל יוצאת מרפיח
 ברוך אבוחצירא ברית נכד (8)
כְּשֵׁם שֶׁנִּכְנַס לַבְּרִית: שמחת הברית לנין האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא

גלריות

'ניץ אלעד מעמד כולל הוראה (16)
מעמד 'כבוד התורה' בכולל 'בית תלמוד להוראה' ויז'ניץ אלעד
 ברוך אבוחצירא ברית נכד (8)
כְּשֵׁם שֶׁנִּכְנַס לַבְּרִית: שמחת הברית לנין האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא
 הצדיק מרעננה (25)
המונים בהילולת הצדיק מרעננה זצ"ל • גלריה
 חתונה תמוז פד (21)
קוֹל מִצְהֲלוֹת חֲתָנִים • שמחת נישואי נכדת האדמו"ר מצאנז

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שֵׁנִי • כותרות העיתונים – ט"ז בתמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture