העולם החרדי

...

הגר”פ גולדשמידט: גל האנטישמיות סכנה ליהדות אירופה – ההנהגה חייבת להתעשת

יו”ר הועדה המתמדת אב”ד לונדון הגר”מ געללעי: “בעקבות הביקוש הרב יפעל בית הדין של אירופה במדינות נוספות במזרח ובמערב אירופה”• המנהל הרבני של הועידה הגר”מ לבל: ” התשובה לאנטישמיות כפי שהורו מכווני דרכינו גדולי ישראל זצוק”ל ויבדלח”א; להקים עוד ועוד מוסדות ושיעורי תורה”  • הכינוס בהשתתפות רבני המדינות וערים, אבות ביה”ד ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי נפתח בתפילה לשלום יושבי ארץ הקודש וחיילי ישראל להחזרת החטופים ולרפואת הפצועים * אורח הכבוד לכינוס ראש ישיבת חברון ונשיא בית המדרש לרבנים בברלין הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין • השרה למאבק באפליה בממשלת צרפת אורור ברז’ה: “אנחנו מנהלים מאבק נחוש ועיקש באנטישמיות על כל צורותיה”
  • בואו להכיר את הטעם הכי קרוב לחלב>

    תוכן מקודם

  • הדרך להשקיע בשוק ההון עם אפס סיכונים

    תוכן מקודם

  • לדאוג לעתיד הכלכלי בהשקעה של מינימום זמן ומאמץ

    תוכן מקודם

  • הוא בקושי יודע לקרוא וכבר אומר קדיש על אביו

    תוכן מקודם

  • הדרך להשקיע בשוק ההון עם אפס סיכונים

    תוכן מקודם

  • וויראלי! המחשבון שמחשב לכם את עלויות כל החתונות הילדים בעתיד

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

בבית הקהילה היהודית בליאון שבצרפת נפתח (יום ב’) כינוס הועדה המתמדת של ‘ועידת רבני אירופה’. במפגן אחדות מרשים במסגרת הכינוס הדו שנתי שהם מקיימים התכנסו הרבנים הראשים ראשי אבות בתי הדין ודיינים ממרבית מדינות אירופה בראשות נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט ויו”ר הועדה המתמדת אב”ד לונדון הגאון רבי מנחם געללעי כדי לדון במכלול העניינים המעסיקים את קהילות הקודש באירופה בצל גל האנטישמיות הגואה ביבשת. את הרבנים מאבטחת משטרת ליאון ושירותי הביטחון הצרפתים והקהילה.

אורח הכבוד לכינוס; ראש ישיבת חברון ונשיא בית המדרש לרבנים בברלין הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין שישא שיעור מיוחד בדברי תורתו של הגאון הגדול רבי אברהם אליהו קפלן, שכיהן כנשיא בית המדרש לרבנים, במלאת 100 שנים להסתלקותו.

הגר”פ גולדשמידט אמר כי “המדינות החברות באיחוד האירופי צריכות לדבר פחות ולעשות יותר בכדי להגן על יהודי אירופה”. הוא סקר בהרחבה את פעילות הועידה מול מוסדות האיחוד האירופי ומול ממשלות החברות באיחוד והמניפסט שפרסמה הועידה לקראת הבחירות באיחוד הקורא למנהיגי אירופה להתחייב למאבק באנטישמיות במרץ ובנחישות מחודשים.

ערב פתיחת הכינוס ולקראת הבחירות באיחוד האירופי קיימה ‘ועידת רבני אירופה’ כנס משותף עם ממשלת בוואריה במשרדי האיחוד האירופי בבריסל שעסק בעתיד יהודי אירופה ביבשת בצל העלייה באנטישמיות ברשת ובמרחב הציבורי. בכינוס השתתפו 130 בעלי עניין בכירים באיחוד האירופי, ובהם; נציגים בכירים מהנציבות האירופית, ממשלת צרפת, ממשלת בוואריה, מנהיגים יהודים ואירופאים.

השרה למאבק באפליה בממשלת צרפת אורור ברז’ה אמרה כי ממשלת צרפת נאבקת נגד הקיצוניות הדתית ודברי שטנה. “השקנו בתחילת החודש את הוועידה למאבק באנטישמיות, וממשלת צרפת מחויבת להילחם בה. אנחנו מנהלים מאבק נחוש ועיקש באנטישמיות על כל צורותיה, כולל צורות מחודשות. המאבק הזה הוא לאומי, הוא אירופי והוא חייב להיות בינלאומי”.

הגר”פ גולדשמידט אמר כי: “האיחוד האירופי הציג בפנינו את התחייבויות והפעולות שנועדו להיאבק באנטישמיות ולהגן על היהודים ברחבי היבשת. המיקוד שלנו חייב להיות כעת על הממשלות הלאומיות שיכולות ליישם את הצעדים הדרושים באמצעות הגברת הענישה כנגד פשעי שנאה ופעולות אנטישמיות, תגבור משמעותי באבטחת בתי הכנסת ומוסדות הקהילה היהודי ומאבק נחוש ועקבי באנטישמיות ברשתות החברתיות ובהסתה הנעשית נגד הקהילות היהודיות באמצעי התקשורת. כמו כן, על האיחוד האירופי לספק הגנה משפטית גדולה יותר על חופש הדת של הקהילות היהודיות שבמרכזו ההגנה על השחיטה הכשרה וברית המילה להם יש חשיבות מכרעת על המשך החיים היהודיים בקרב קהילות יהודיות באירופה”.

“מאז הטבח פוקד את אירופה גל אנטישמיות נוראי. יהודים רבים שוקלים להסיר מזוזות מהבתים ולהסתיר את כיפותיהם. ומאידך אנו ממשיכים לראות במקביל ביקוש אדיר וצימאון רב להשתייכות לקהילות הקודש. לבית הכנסת, לשיעורי תורה ופעילות תורנית של קהילות ומוסדות תורה וחסד ברחבי אירופה. אנו מקיימים קשר קבוע עם כל קהילות הקודש ונמשיך ונעניק כל סיוע ואמצעי שיידרש כדי להכין תשתית מתאימה לפיתוח הקהילות”.

הדיונים נפתחו באמירת פרקי תהילים ו’אחינו כל בית ישראל’ על ידי אב”ד ליאון חבר בית הדין הגדול של הועידה מחבר שו”ת ‘מראות ישרים’ הגאון רבי יחי’ טובול בתפילה לשלום יושבי ארץ הקודש וחיילי ישראל להחזרת השבויים והנעדרים ולרפואת הפצועים. את ברכות מי שברך נשא יו”ר רבני גרמניה וסגן נשיא הועידה הרב אביחי אפל רבה של פרנקפורט.

יו”ר הועדה המתמדת ואב”ד לונדון הגאון רבי מנחם געללעי אמר כי בעקבות הביקוש הרב יפעל בית הדין של אירופה במדינות נוספות במזרח ובמערב אירופה. הוא חזר על עמדת בית הדין הגדול של אירופה שעוגן בתקנות ‘ועידת רבני אירופה’ כסמכות ההלכתית העליונה של בתי הדין וחברי ‘ועידת רבני אירופה’ הפועלים בשיתוף פעולה עם הרה”ר לישראל בברכת גדולי ישראל ולפיה לא יתקבל כל גיור שאינו עפ”י ההלכה.

“עמדתנו המשותפת לבתי הדין באירופה ובישראל חד משמעית ולא תשתנה לעולם; גיורים מתבצעים אך ורק ע”י בי”ד חשוב וקבוע, לא יאושרו גיורים שיבוצעו ע”י ‘רבנים’ ה’מיובאים’ למבצעי גיור ולא יבוצע גיור במקומות בהם אין תשתית לחיים קהילתיים יהודיים – גיור שלא יבוצע כדת וכדין וכפי סדרי הנוהל והמתווה שהיה נהוג עד כה ע”י בתי הדין של אירופה בשיתוף פעולה עם הרה”ר לישראל לא יוכר על ידינו כל עיקר”. הרבנים קיימו דיון על מאגר המידע הממוחשב של בתי הדין ומרכז המידע לרבנים מסדרי קידושין על שאלות יוחסין.

הגאון רבי משה לבל המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת ‘תורת חיים’ במוסקבה סקר בהרחבה את המחויבות של הועידה לגדולי ישראל זצוק”ל ויבדלח”א, לקחת עצה מן הזקנים כדי שיתוו לנו כתמיד את הדרך בה נלך, ואת הדגשים הנכונים שעל סדר היום הציבורי. “התשובה לאנטישמיות כפי שהורו מכווני דרכינו גדולי ישראל זצוק”ל ויבדלח”א; להקים עוד ועוד מוסדות ושיעורי תורה להשפיע על הציבור שיעסקו בתורה וישתתפו בשיעורי תורה”.

הרבנים קיימו דיון סגור על המצב בארץ הקודש בנושאים העומדים על הפרק ודעת גדולי ישראל זצוק״ל ויבדלח״א. בפני הרבנים נשא דברים: הרב ישראל פרידמן נציג גדול״י לועדה המתמדת.

ביומו הראשון של הכינוס דנו הרבנים במגוון רחב של נושאים ובהם; התגברות האנטישמיות באירופה ודרכי התמודדות, תקציב הביטחון של הנציבות האירופית.

מושב מיוחד התקיים בנושא סקירת מצב הקהילות היהודיות באירופה והמאבק נגד מצוות הדת השחיטה והמילה; בבלגיה איסור שחיטה וערעור לבית המשפט, מדריד, ברצלונה, קהילת וילנה ומצב בית הקברות, יהדות אוקראינה הונגריה ורוסיה ומצב תהליך האומנה לילדים בצרפת. נושאים פרסונליים ושיתופי פעולה עם ועידת רבני דרום אמריקה וארגונים יהודיים בינלאומיים. ראש מטה נשיא הועידה ומנכ”ל קרן הועידה מר גדי גרוניך שיבח את הקונסיסטואר והעומד בראשו בליאון מר יצחק אייזיק רימוק על הסיוע בקיום הכינוס ואת שירותי הביטחון של צרפת משטרת ליאון וביטחון הקהילות על מעטפת הביטחון לקהילה ולקיום הכינוס ברוגע וביטחון.

הקהילה המארחת את הכינוס בראשות הרב דניאל דהאן היא מהחשובות והידועות באירופה. כיום חיים בליאון כארבעים אלף יהודים המרוכזים ביותר מחמישים קהילות. בעיר פועלים עשרות בתי כנסת ובתי מדרש, מקוואות טהרה, בית דין ומערכת כשרות מפוארת ומוסדות חינוך על טהרת הקודש ובהם בתי הספר התורניים וישיבה קטנה ‘נחלת משה’ בהנהלת הרב אליהו מגנוז ובית ספר חב”ד בהם מתחנכים כאלפיים ילדים וילדות. סמינר לבנות ‘תורת אמת’ שבהנהגת הרב שלמה עטיה. ארבעה כוללים לאברכים ובהם כולל לרבנות בראשות אב״ד ליאון וחבר ביה”ד הגדול של ועידת רבני אירופה הגאון רבי יחי’ טובול.

מזכ”ל הועידה הרב אהרון שמואל בסקין אמר כי היום (יום ג’) יימשכו דיוני הועדה המתמדת ובית הדין הגדול והרבנים יבקרו בקהילה היהודית ומוסדותיה ויוועדו עם אישי הממשל וראשי הקהילה היהודית.

צילומים: אלי איטקין

play-rounded-fill

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

מה דעתך על הכתבה, עניין אותך?

כתבות חדשות באתר

מפתיע: הגר"ד כהן במחווה לתורמים ל'יתומי תמוז'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

לקראת ריצה משותפת? בנט וליברמן נפגשו - ולא שכחו לשלוח תמונה
ניקי היילי בעד טראמפ: "לא חובה להסכים איתו במאה אחוז כדי לתמוך בו במאה אחוז"
בצל המלחמה, מדריך נדל"ן עדכני: "כך תכפילו את כספכם באמצעות קרקע"
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

מקרון גינה את התקיפות הישראלית; "אי אפשר לעכב יותר את הפסקת האש בעזה"
בכלי רכב שונים: ערבים ניסו להבריח מירדן 22 אקדחים ו26 מחסניות
הגיורת שסובלת מ'חרפה של צרות'
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

סגירת מעגל מהירה: צה"ל תקף את המתחם ממנו ירו על שדרות
הגנב שינה ספרות בלוחית הזיהוי - אבל זה לא מנע את מעצרו • צפו
טיפים לבחירת וילונות לבית: הדרך ליצירת אווירה נעימה ופונקציונלית
מ

תוכן מקודם בשיתוף המחלקה המסחרית

הזוי לגמרי: הנהג הזה נתפס תשע (!) פעמים נוהג בלי רישיון
הפיגוע הראשון בסולטנות: דאעש לקח אחריות לירי הרצחני • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

"אשריכם שאתם מקפידים על קלה כבחמורה": יו"ר מרכז הסיוע "לב שרה" ערך "היתר עיסקא" במעונו של הפוסק הגר"ע פריד
הטנק הרוסי הממוגן - הפך לטנק מטוגן • צפו
הכלב הרעב והסקרן קפץ על הכיריים - וכל הבית עלה באש
שמחת נישואי נכד האדמו"ר מסטראפקוב • גלריה
איך מתגברים על חשקים ודחפים? - סוד בירור הניצוצות | פרשת בלק
יָבוֹאוּ טְהוֹרִים: מסיבת חומש ברשת תלמודי התורה 'דעת זקנים' על טהרת הקודש
טען עוד כתבות >

המיוחדים

 שער (1)
הפרופסור שחצה את הקווים: "הדם יהיה על ידי היועמ"שית, היא לא עושה כלום"
4e1e63d4-2243-453f-89d0-f0f6254ce38b
חמק משבע ניסיונות חיסול; מי הוא רמטכ"ל חמאס מוחמד דף? והאם הפעם זה הצליח?
 מסך 2024-07-04 222823
קיפקעס | חלוקת שטרות הכסף, נכד האדמו"ר במשימה ראשונה, וההלם של נהג המונית
WhatsApp Image 2024-07-11 at 14.52
הצעת השב"כ וסירוב המשפחות; אביו של העצור המנהלי בראיון בלעדי ל'JDN'

חדש באתר

IMG-20240716-WA2415(1)
"אשריכם שאתם מקפידים על קלה כבחמורה": יו"ר מרכז הסיוע "לב שרה" ערך "היתר עיסקא" במעונו של הפוסק הגר"ע פריד
 מסך 2024-07-16 203242
הטנק הרוסי הממוגן - הפך לטנק מטוגן • צפו
 מסך 2024-07-16 211920
הכלב הרעב והסקרן קפץ על הכיריים - וכל הבית עלה באש
 וידר חתונה (6)
שמחת נישואי נכד האדמו"ר מסטראפקוב • גלריה

גלריות

 וידר חתונה (6)
שמחת נישואי נכד האדמו"ר מסטראפקוב • גלריה
''ת דעת זקנים מסיבת חומש (13)
יָבוֹאוּ טְהוֹרִים: מסיבת חומש ברשת תלמודי התורה 'דעת זקנים' על טהרת הקודש
 הילולא שפע חיים פד (27)
זְכוֹר אַהֲבַת קְדוּמִים • הילולת מרן השפע חיים מצאנז זי"ע בחצה"ק צאנז
 שמואל הורביץ ברית הגרי'' שכטר ויז'ניץ לונדון (11)
שמחת הברית לנכד הנגיד בהשתתפות הגרי"מ שכטר והאדמו"ר מלונדון • תיעוד

עיתוני היום

F090331NS01-1024x683
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי • כותרות העיתונים – י"א תמוז ה’תשפ”ד

דיווח על סרטון

מה ברצונך למצוא?

יש לך משהו דחוף לומר לנו?

הדואר
האדום

צירוף קובץ עד גודל של 5 מגה
דילוג לתוכן Hide picture